همه چیز درباره اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

اتوماسیون بازاریابی به هر نرم افزاری گفته می شود که برای خودکارسازی اقدامات بازاریابی استفاده می شود و به کسب و کارها کمک می‌کند تا با خودکارسازی مقرون به صرفه وظایف بازاریابی تکراری، مانند ارسال پیام های یادآوری و پاسخ به سؤالات متداول ساده، از هوش مصنوعی و الگوهای گردش کار خلاقانه بهره مند شوند.

دلایل استفاده از اتوماسیون بازاریابی:

  • صرفه جویی در زمان، اتوماسیون طراحی شده است تا وظایف تکراری و وقت گیر را بر عهده بگیرد.
  • افزایش درآمد، یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی سالم می تواند به شما کمک کند تا به درآمدهای بالاتری دست یابید.
  • جمع آوری داده، اطلاعات مشتریان را جمع آوری و تفسیر می‌کند.

برخی از بهترین شیوه های اتوماسیون بازاریابی چیست؟

۱.اهداف خود را با رقم های واقعی پیش بینی کنید تا سرمایه گذاری خود را در یک پلت فرم اتوماسیون بازاریابی توجیه کنید.

۲. به این فکر کنید که چگونه می خواهید مخاطبان خود را تقسیم بندی کنید. از پایگاه داده مشتریان خود استفاده کنید تا متوجه شوید مشتری ایده آل شما کیست، چگونه باید با آنها تعامل کرد و به آنها نشان دهید که چرا محصول یا خدمات شما بهترین انتخاب آنهاست.

اتوماسیون بازاریابی “بد” یا “خوب” چگونه به نظر می رسد؟

اتوماسیون بازاریابی بد برای شروع اقدامات مبتنی بر داده های نادرست، مانند ارسال ایمیل بر اساس تعداد کلیک ها در یک زمان معین، طراحی شده است.

یک استراتژی اتوماسیون بازاریابی خوب، تمام ورودی‌های رفتاری مشتریان را برای اطلاع‌رسانی استراتژی‌های اتوماسیون برای تحویل محتوا در نظر می‌گیرد. اقداماتی مانند تعامل با رسانه‌های اجتماعی، و همچنین مشاهده قیمت‌ها، برای اتوماسیون بازاریابی محتوا بسیار مهم هستند.

آمار:

۲۵ درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی، اتوماسیون بازاریابی را در دستیابی به اهداف مهم “بسیار موفق” ارزیابی کردند.

۵۴ درصد از موفق ترین شرکت ها به طور گسترده از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند.

اتوماسیون بازاریابی باعث افزایش ۱۴.۵ درصدی بهره وری فروش و کاهش ۱۲.۲ درصدی در سربار بازاریابی می شود.

به طور متوسط، ۴۹ درصد از شرکت ها در حال حاضر از اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنند که بیش از نیمی از شرکت های B2B (۵۵٪) از این فناوری استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *