بازاریابی تجارت به تجارت(B2B)

بازاریابی B2Bچیست؟

بازاریابی B2B با یک تعریف ساده باید گفت که بازاریابی تجارت به تجارت همانطور که از نامش پیداست، به تعاملات تجاری بین دو بیزینس و کسب‌ و کار مختلف با یکدیگر گفته می‌شود. در این حالت یعنی یک کسب‌ و کار تجاری محصولات یا سرویس‌ های خود را به یک کسب‌ و کار تجاری دیگر می‌فروشد و یا در ازای ارائه آن‌ها، مبادلات کالا به کالا و موارد مشابه صورت می‌گیرد.

B2B

مشخص کردن بازارهدف بازاریابی B2B؟

محصولات و خدمات  B2B شما ,مشتری های خاصی را با نیازها و مشکلات,هدف قرار می دهند.

پس ضروری است که اطلاعاتی درباره مشتریان خود بدانید.

همچنین میتوانید با بعضی از خریداران دائم محصولاتتان مصاحبه کنید تا بتوانید بهتر آنهارا بشناسید.

چطور تاکتیک های بازاریابی را بشناسیم؟

ابتدا شما باید به چندین سوال پاسخ دهید :

  • مشتریانتان در چه رویداد هایی شرکت می کنند؟
  • از کدام یک از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند؟
  • چطور میتوانید با مشکلاتی که رقبای شما قادر به حل آن نیستند کنار بیایید؟

اتوماسیون بازاریابی B2B؟

برای تعامل بیشتر با مشتری سعی کنید یک سرویس قابل اعتماد انتخاب کنید تابه شما کمک کند کمپین های بازاریابیز b2b راه اندازی شود.

باکمک ابزار های اتوماسیون میتوانید سرنخ های بیشتری جذب کنید.آنهارا در مشتری پرورش دهید و در نتیجه افزایش در آمد داشته باشید.

مزایای بازاریابی B2B؟

  • حجم فروش بیستر است
  • بیشتر در معرض دید هستید
  • کاهش مخارش
  • بازاریابی در زمان کم تری انجام می شود.
  • بازاریابی B2Bبه شما اعتماد به نفس می دهد.

نقاط ضعف در بازاریابی B2B؟

  • محدود بودن بازار هدف
  • اجبار برای تخفیف قیمت ها
  • زمان بندی خرید و فروش

 

برای مشاوره در فروش با کارشناسان ما در ارتباط باشید”آژانس تبلیغاتی باماتاپ

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *