برندسازی انواع مختلفی دارد از جمله برندسازی فاملیلی(Brand Name)، برندسازی انفرادی و برندسازی شرکتی(Corporate Brand ).
با مرور زمان روز به روز شرکت ها از اهمیت و ارزش برندسازی شرکتی، بیشتر آگاه شدند.
برندسازی شرکتی چیست؟
برندسازی شرکتی به تصویر یا هویت یک شرکت و نحوه ارائه آن به مشتریان اشاره دارد. نام تجاری یک شرکت معمولاً نشان دهنده ارزش ها و پیام های آن است.
اهمیت برندسازی شرکتی:
نام تجاری شرکتی مهم است زیرا به شما امکان می دهد شخصیت، ویژگی ها، ارزش ها و هدف کسب و کار را تعریف کنید.
چگونه یک برند شرکتی قوی ایجاد کنیم؟
۱.تعیین هدف: مهم است که بدانید میخواهید مطالب و پیامهایتان چه چیزی را نمایش دهد.
۲.نظرسنجی از کارکنان: با نظرسنجی از کارکنان میتوان انگیزه آنها را برای انجام وظایف افزایش داد؛ نظرسنجی شامل سوالاتی مانند ویژگی های منحصر به فرد شرکت، برتری های شرکت نسبت به رقبا، تاثیر کسب و کار ما بر زندگی مشتریان و…
۳.شناسایی کامل مخاطبین: شناسایی مخاطبین به شما کمک می کند تا برند و هویت آن را بشناسید به گونه ای که بتوانید ارتباط برقرار کنید و درک بهتری ازآنها داشته باشید.
اجزا اصلی برندسازی:
برای تاثیر گذاری بیشتر برند بر ذهن مخاطبان باید به ۳ عنصر لوگو، رنگ و فونت توجه کرد.
لوگو:اولین مشخصه هر برندی لوگو آن میباشد که بهتر است تصویر خاص و منحصر به فرد و همچنین واضحی باشد.
رنگ:رنگ ها برای انتقال پیام هر برندی استفاده میشود، برای استفاده از هر رنگی ابتدا باید معانی آن را بدانیم و سپس آنها را استفاده کنیم.
فونت:استفاده از یک فونت خاص در زمان تبلیغات برند به مانگاری کمک بسیاری می کند.
- برچسب ها:
- برندسازی