بازاریابی چیست؟+استراتژی کسب و کار

مردم اغلب دقیقاً نمی دانند بازاریابی چیست و وقتی از آنها پرسیده می شود، آن را فروش یا تبلیغات تعریف می کنند. اگرچه این پاسخ ها اشتباه نیستند، اما تنها بخشی از بازاریابی هستند. بسیاری از جنبه های بازاریابی مانند توزیع محصول، تبلیغ، طراحی و ایجاد مطالبی مانند صفحات فروش و محتوای رسانه های اجتماعی، بهبود تجربه مشتری، انجام تحقیقات بازار، ایجاد بخش های بازار و موارد دیگر وجود دارد.

بازاریابی چیست؟

بازاریابی به فعالیت هایی گفته می شود که یک شرکت برای ترویج خرید یا فروش یک محصول و یا خدمات انجام می دهد که شامل تبلیغات، فروش و ارائه محصولات به مصرف کنندگان یا سایر مشاغل است.

تاریخچه ای از بازاریابی مدرن:

بازاریابی مدرن در دهه ۱۹۵۰ به عنوان یکی از فرزندان علم اقتصاد آغاز شد، زمانی که مردم شروع به استفاده بیشتر از رسانه های چاپی برای تأیید یک محصول کردند.

با ورود تلویزیون و اینترنت به خانه ها، بازاریابان توانستند کمپین ها را در چندین پلتفرم انجام دهند.

همانطور که مطالعه بازاریابی در قرن بیستم رایج شد، شرکت های بزرگ شروع به درک اهمیت تحقیقات بازار، طراحی بهتر محصول، توزیع موثر و ارتباط پایدار با مصرف کنندگان در موفقیت برندهای خود کردند.

هدف بازاریابی:

هدف بازاریابی ارائه ارزش مستقل برای مشتریان بالقوه و مصرف کنندگان از طریق محتوا، با هدف نشان دادن محصول، تقویت وفاداری به برند و در نهایت افزایش فروش است و همچنین بازاریابی بر رضایت مشتری به عنوان ابزاری برای به دست آوردن و حفظ مشتریان وفادار تأکید دارد.

بازاریابی مخصوص چه مشاغلی است؟

بازاریابی به هیچ نوع خاصی از اقتصاد محدود نمی شود، چراکه تمامی کالاها باید مبادله شوند بنابراین همه اقتصادها و جوامع به بازاریابی نیازمند هستند، حتی موسسات دولتی مانند بیمارستان ها، مدارس و موزه ها در برخی از اشکال بازاریابی شرکت می کنند.

استراتژی های مهم برای کسب و کارها:

  1. افزایش فروش:
  2. ایجاد رشد پایدار:
  3. درک خواسته های مشتریان:
  4. رفع نیاز، فراتر از انتظار مشتریان:
  5. ثبت نام تجاری در ذهن مخاطبان:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.