بازاریابی خرید مجدد(retention marketing)چیست؟

موفق‌ترین برندها حفظ مشتری را در اولویت خود قرار می‌دهند چراکه می‌دانند آن‌ها هستند که یک تجارت را پایدار و پر رونق نگه میدارند.

این بازاریابی تنها بخشی از استراتژی کلی تجارت شمااست. 

دلایل اهمیت خرید مجدد: 

۱.هزینه بر بودن مشتریان جدید:

حفظ و نگه داری مشتریان قدیم بسیار ارزان تر از بدست آوردن مشتریان جدید است.شما برای کسب مشتریان جدید تکنیک های مختلفی را باید در شبکه های اجتماعی و سایت خود اجرا کنید اما باز هم هیچگونه تضمینی نیست که بتوانید مشتریان جدید کسب کنید.

۲. اطلاع دهی به مخاطبان جدید:

مشتریان قدیمی تر به اطلاعات کمی درباره محصول نیازمند اند، مشتریان فعلی شما از قبل می دانند که چقدر عالی هستید. اما افرادی که در سایت شما کاملاً جدید هستند دیرتر میتوانند به محصولاتتان اعتماد کنند و برای بدست آوردن اعتماد به زمان نیازمند اند تا بتوانند محصولات را منظر های مختلف مانند قیمت و… بررسی کنند.

۳. مشتریان قدیمی وفادارتر هستند:

مشتریان وفادار میتوانند مشتریان بیشتری ایجاد کنند. آنها اولین کسانی هستند که محصولات مورد علاقه خود را با دوستان خود به اشتراک می گذارند که این نوع تبلیغات بهترین نوع برای محصولات شما است.

استراتژی حفظ مشتریان:

  • آشنایی بامشتریان:

شما میتوانید اطلاعات زیادی از جمله تاریخ تولد، سلایق آنها، آدرس ایمیل، جنسیت و حتی رنگ های مورد علایق آنهارا در سیستم نگه داری کنید. با این کار میتوانید به راحتی با مشتریان روابط نزدیکی ایجاد کنید.

  • ارسال ایمیل و یا (پیامک):

خرید، آخرین مرحله کسب و کار شما نیست.بهتر است پس از هرگونه خرید، sms و یا ایمیلی بابت تشکر ارسال کنید همچنین میتوانید از این طریق محصولات دیگر خودرا معرفی کنید.

  • تخفیف شخصی:

تخفیف شخصی به این صورت است که شما میتوانید در روزهای خاصی از سال مانند تاریخ تولد، سالگرد و… برای افراد تخفیف های مختلفی در نظر بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.