تاثیر تبلیغات تلویزیونی در فروش

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی ثابت کرده است که می‌تواند آگاهی از برند و محصول را افزایش دهد، این تاثیرات در زمان کرونا افزایش یافت، چراکه مخاطبان زمان بیشتری را در داخل خانه سپری می کردند.

طبق آمار ایرانی ها حدود ۴ ساعت در شبانه روز را به تماشای تلویزیون می‌پردازند.

برندها با ترکیبی از تبلیغات تلویزیونی و تبلیغات آنلاین که مصرف کنندگان را به سمت یک محصول یا برند سوق می دهد، باعث افزایش آمار جستجو با تکرار تبلیغات در ذهن مصرف کننده می‌شود. مخاطبانی که در حالت آرامش به تماشای تلویزیون می پردازند، همانطور که انتظار می رود نسبت به تبلیغات بازتر هستند، اما تأثیر آن می تواند دو طرف باشد. برای بسیاری، وقفه های تبلیغاتی بسیار ناخوشایند می‌باشد.

چرا تبلیغات تلویزیونی بر فروش تأثیر گذار است؟

ذکر نام تجاری برندها از تلویزیون، نقش مهمی برای افزایش آگاهی برند دارد و همچنین مشتریان را در قیف بازاریابی درگیر می کند.

مخاطبان هرچه تعداد دفعات بیشتری تبلیغات برند را بشنوند و ببینند، نام برند در حافظه آنها بهتر تثبیت می شود و کسب‌وکارها می‌توانند با برنامه ریزی تبلیغات در رسانه های اجتماعی دیگر، فروش را افزایش قابل توجهی بدهند.

آیا تلویزیون برای هر برندی مناسب است؟

تلویزیون یک راه بسیار موثر است اما در مقایسه با سایر راه های بازاریابی دیگر، گران است. بنابراین در حالی که ممکن است برای برند شما مناسب باشد، ممکن است به دلیل هزینه ها در دسترس نباشد. نام تجاری شما ممکن است از یک کمپین چند کاناله با استفاده از کانال های کم هزینه بیشتر سود ببرد. با این حال، با پیشرفت فناوری، شاهد هستیم که تلویزیون برای برندهای کوچک‌تر در دسترس قرار می‌گیرد و تلویزیون هوشمند اکنون به برندها اجازه می‌دهد تا با هزینه کمتری تبلیغات کنند. 

چگونه تأثیر تبلیغات تلویزیون را به حداکثر برسانیم؟

"<yoastmark

زمان بندی مناسب:

اطمینان حاصل کنید که تبلیغ تلویزیونی شما در زمان مناسب از روز اجرا می شود، به طور مثال تأثیر تبلیغات تلویزیونی در آخر هفته، به‌ویژه ۵شنبه و جمعه، قوی‌تر است. 

کمپین کانال چند کاناله:

 با ایجاد کمپین بازاریابی در رسانه های مختلف برای ارائه همگام، برند بازده بالاتری خواهد داشت و به آنها این امکان را می‌دهد که تبلیغات هدفمندتری را اجرا کنند که در جذب مخاطب مؤثرتر است.نمایش برند ها در هر پلتفرمی، باعث افزایش آگاهی از ویژگی های آن می شود و امکان وسیع تر کردن طیف مخاطبان را می‌دهد.

مزایای تبلیغات تلویزیونی:

"<yoastmark

جلب توجه:

یکی از بزرگترین مزیت های تبلیغات تلویزیونی توانایی تماس با مشتریان بالقوه در همان جایی است که هستند. شبیه ضربه زدن به شانه آنها و گفتن “هی، بیا این را نگاه کن!”

ترکیب صدا و سیما:

در تبلیغات چاپی تنها راهی که مخاطبان را جذب می‌کند تصاویر گرافیکی است و یا تبلیغات در رادیو که مزایای ویژه آن صدا و جلوه های صوتی است، اما هیچ تصویری ندارد. 

تبلیغات در تلویزیون کامل ترین نوع تبلیغات است جراکه علاوه برصدا شامل تصویر می‌باشد.

تقویت احساسات:

در تبلیغات تلویزیونی شما تعیین می کنید که می خواهید مخاطبتان چه واکنشی نشان دهند؛ لبخند بزنند، گریه کنند و… 

شما می توانید آن را سبک یا حتی طنز، فکر برانگیز یا دلخراش کنید. می‌توانید این کار را با چاپ انجام دهید، اما نمی‌توانید نحوه خواندن کلمات را با تأکید و مکث مناسب برای احساسات کنترل کنید. می توانید احساسات را در رادیو قرار دهید، اما بدون جلوه بصری آنقدر قدرتمند نیست.

گسترش طیف مخاطبان:

یکی از مزیت‌های بزرگ تبلیغات تلویزیونی، مخاطبان زیادی است که می‌تواند به دست آورد. همچنین تبلیغات تلویزیونی نیز می‌توانند به‌طور شگفت‌آوری مخاطبان خاص را هدف قرار دهند. به طور مثال برای تبلیغات برند ماکارونی، می‌توانند در ساعاتی تبلیغات را انجام دهند که بیشتر مخاطبان آنها بانوان باشند.

معایب تبلیغات تلویزیونی:

"<yoastmark

سختی در تولید:

 تبلیغات تلویزونی نیازمند فیلمنامه، بازیگر، کارگردان و زمان برای تمرین بازیگران می‌باشد.

 حتی اگر تمامی کارها را به آژانس های تبلیغاتی بسپارید تا این کارها را برای شما انجام دهد، باز هم عاقلانه است که در محل فیلمبرداری حضور داشته باشید تا فعالیت ها را ببینید و ببینید محصولات شما چگونه ارائه می‌شوند. 

هزینه بالا:

  با وجود تمام مزایایی که دارد، اما تبلیغات در تلویزیون بسیار گران است.هرچه مخاطبان هدف شما تبلیغات شما را بیشتر ببینند، بیشتر احساس می کنند که شما را می شناسند و می توانند به شما اعتماد کنند و تکرار این عمل، هزینه بسیار بالایی به همراه دارد.

تغییرات سخت و پرهزینه:

هرگونه تغییر حتی اندک نیاز به فیلمبرداری مجدد دارد، یا حداقل آن قسمت از آن باید دوباره فیلمبرداری شود، که هزینه گزافی را دارا است.

 

اگر شما هم برای کسب وکارتان به تبلیغات نیازمندید، همین الان با کارشناسان ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *