پیام تبلیغاتی متنی است که برای شناختن یک برند، محصولات یا خدمات مورد استفاده قرار میگیرد.
هدف اصلی پیام تبلیغاتی جلب توجه مخاطب هدف است تا مخاطبان آن خدمات یا محصولات را بشناسند و در نهایت آنها را استفاده کنند.
به بیان دیگر پیام تبلیغاتی پلی بین برند و مشتریان و همچنین مشتریان بالقوه میباشد.
پیام تبلیغاتی به برندها کمک میکند تا در زمان مناسب، با افراد مناسب روابط مطمئن و طولانی مدت ایجاد کنند.
اجزای یک پیام تبلیغاتی:
تفاوتی ندارد تبلیغات شما از چه نوعی باشد چرا که همه آنها از یک الگو یکسانی پیروی میکنند.

شامل پنج جزء میباشد:
تیتر:
اولین بخش تبلیغاتی که کاربر متوجه آن می شود تیتر آن است که باید چشم نواز و آموزنده باشد.
عنوان، ایده اصلی یک آگهی را منتقل می کند، بنابراین کارشناسان فروش باید تمام تلاش خود را برای ایجاد یک عنوان قوی انجام دهند.
تیتر فرعی:
یک عنوان فرعی توانایی پشتیبانی از تیتر را میتواند اجرا کند. گاهی اوقات صاحبان برند این بخش را حذف می کنند، اما نمی توان قدرت آن را دست کم گرفت.
تصاویر:
بعد از تیتر، جایگاه دوم را در جلب توجه کاربران به یک تبلیغ برعهده دارد. تصاویر به برندها کمک میکند تا با تجسم محصولات و خدمات خود به مخاطبان، مزایای آن را نشان دهند و به این طریق مشتریان را علاقه مند نگه دارند.
متن پیام:
پیام تبلیغاتی باید به تمام سوالات احتمالی کاربران پس از خواندن تیتر پاسخ گو باشد. برای نشان دادن ارزش محصول، تجزیه و تحلیل کامل از مخاطبان هدف خود را در نظر بگیرید تا مهمترین مزایایی را که میتواند به حل مشکلات مشتریان شما و فروش محصول شما کمک کند، مشخص کنید.
دعوت به اقدام (CTA):
همان اقدامی که برندها از مخاطبان خود انتظار دارند و باید به صورت مستقیم از مخاطبان درخواست شود.
مزایای پیام های تبلیغاتی:
- به صاحبان برند کمک میکند آگاهی از نام تجاری خود را افزایش دهند.
- کمک می کند تا مشتریان را درگیر خود نگه دارند.
- کمک می کند تا مخاطب خود را درک کنند.
- باعث افزایش فروش می شود.
تعیین مخاطب هدف پیام تبلیغاتی:
مخاطب هدف به گروه خاصی از مصرفکنندگان اشاره دارد که خواستار محصولات یا خدمات هستند.
بنابر تعریفی که گفته شد، گروهی از افرادی که کمپینهای تبلیغاتی شما را میببینند، مخاطب هدف شما هستند.
مخاطبان بر اساس سن، جنسیت، درآمد، مکان، علایق و یا … دسته بندی میشوند.
تکنیک های پیام های تبلیغاتی:
تکنیک تبلیغاتی روشی است که برندها برای جلب توجه به یک محصول از آن استفاده می کنند. بازارها از برخی تکنیک های تبلیغاتی برای برانگیختن احساساتی استفاده می کنند که مصرف کنندگان را به خرید ترغیب می کند. هر تکنیک برای نهایی کردن هر فروش متفاوت عمل می کند.

۱.روانشناسی رنگ:
استفاده آگاهانه از رنگ اولین نمونه است. این تکنیک هر بار و در هر نوع بازاریابی بصری استفاده می شود. تبلیغات خلاقانه برای انتقال پیام به رنگ ها متکی است.
۲.تایپوگرافی:
فونت ها این قدرت را دارند که بر نحوه درک مخاطب از پیام تأثیر بگذارند، چراکه می توانند اطلاعات را بیشتر به تصویر بکشند و داستان سرایی بصری را مؤثرتر کنند.
۳.سمبولیسم:
سمبولیسم، زمانی است که یک شی، نماد چیز دیگری را نشان می دهد. برای استفاده از روش نمادگرایی از استعاره ها و تشبیهات در تبلیغات استفاده میشود. این تکنیک به مشتریان کمک می کند تا محصول را با چیزی آشنا مرتبط کنند و ویژگی های نماد را به محصول نسبت دهند.
۴.انیمیشن و موشن گرافیک:
استفاده از انیمیشن و موشن گرافیک در تبلیغات دیجیتال رایج است.
انیمیشن، هر تکنیکی که باعث حرکت تصاویر ثابت شود، انیمیشن میگویند.
موشن گرافیک، معمولاً ترکیبی از وکتورها، متن و سایر عناصر طراحی گرافیکی است که متحرک هستند.
۵.داستان سرایی:
داستان سرایی در تبلیغات به مشتریان کمک می کند تا بهتر با یک محصول ارتباط برقرار کنند. شرکتها میتوانند با به اشتراک گذاشتن تجربیات مشتری، یادآور تاریخچه خود یا جمع آوری الهام از صنعت خاص خود، داستانی را تعریف کنند. این تکنیک با بهره گیری از احساسات، مخاطبان را جذب برند خود میکند.
انواع پیام های تبلیغاتی:
- تبلیغات نمایشی
- تبلیغات ویدیویی
- تبلیغات موبایلی
- تبلیغات بومی

برای جذب و تاثیر گذاری بیشتر پیامهای تبلیغاتی، برندها بایدها و نبایدهایی راباید رعایت کنند.
باید های پیام تبلیغاتی:
- جذاب باشد.
- برای مخاطب قابل فهم باشد.
- برای مخاطب ایجاد انگیزه کند.
- دارای کلماتی با بار مثبت باشد.
- استفاده از واژه های اورژانسی و فوریتی.
نبایدهای پیام تبلیغاتی:
- از ایده های دیگران استفاده نشود.
- ضمانت یا ادعاهایی که نمیتوانید با حقایق و شواهد آن را تایید کنید، مطرح نکنید.
- به شیوه ای گمراه کننده تبلیغ نکنید .
پیام های تبلیغاتی برندهای بزرگ جهانی:
نایک:فقط انجامش بده.
اپل: متفاوت فکر کن.
کوکاکولا: شادی باز.
M&M’s : در دهان شما آب می شود، نه در دستان شما.
De Beers: الماس همیشه است.
Levi’s: کیفیت هرگز از مد نمی افتد.
دیزنی لند: شادترین مکان روی زمین.
فورد: ساخته شده تا ماندگار شود.
⛔میدانید سالانه ۳۷ میلیارد دلار صرف تبلیغاتی میشود که مخاطب هدف را جذب نمی کنند و هدر میشود!
اگر شما هم به تبلیغات نیاز دارید ولی هنوز نمیدونید چطور تبلیغات کنید، همین الان با با کارشناسان ما در ارتباط باشید.
- برچسب ها:
- تبلیغات