هرچیزی که از تبلیغات در تیک تاک باید بدانید

TikTok یک پلتفرم ویدیویی است که به کاربران اجازه می دهد ویدیوهای کوتاه ایجاد و به اشتراک بگذارند. این برنامه متعلق یک شرکت فناوری چینی می‌باشد که بیش از ۱ میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد و به بیش از ۱۵ زبان در دسترس است.

این پلتفرم بسیار مشابه فیس‌بوک یا اینستاگرام می‌باشد.

۴ نوع تبلیغ که در TikTok :

۱. تبلیغات TopView:

اولین نوع تبلیغی که به آن نگاه خواهیم کرد، تبلیغ TopView، یک تبلیغ ویدیویی همه جانبه تمام صفحه و ۶۰ ثانیه ای می‌باشد.

این نوع تبلیغ TikTok در بالای فید For You کاربر نمایش داده می‌شود و اولین قسمتی است که هنگام باز کردن برنامه توسط کاربران مشاهده می‌شود.

 این نوع تبلیغات می‌تواند به برندهایی که کالاهای بسته‌بندی شده می‌فروشند کمک کند. 

علاوه بر این، TikTok بیان می کند که ۷۱٪ از کاربران گزارش می دهند که تبلیغات TopView بیشتر توجه آنهارا جلب می کند.

۲. تبلیغات درون فید:

تبلیغات In-Feed نیز در فید For You کاربران قرار می گیرد. 

تفاوت در اینجا این است که تبلیغ به‌جای آنکه اولین چیزی باشد که کاربر هنگام باز کردن TikTok با آن تعامل می‌کند، به‌طور تصادفی در یک فید قرار می‌گیرد. 

این نوع تبلیغات به شما امکان می دهد محصول یا نام تجاری خود را از طریق یک ویدیوی عمودی تا ۶۰ ثانیه تبلیغ کنید.

هر دو تبلیغات In-Feed و TopView برای موارد زیر عالی هستند:

  • دستیابی به مخاطبان گسترده و بهبود آگاهی از برند
  • جذب ترافیک به وب سایت شما
  • دریافت نصب برنامه
  • افزایش بازدید ویدیو
  • افزایش نرخ تبدیل 

یکی دیگر از شباهت‌های بین این دو نوع تبلیغات، دکمه فراخوان سفارشی است که می‌توانید با توجه به هدف کمپین خود، در انتهای تبلیغ ویدیویی خود اضافه کنید.

۳. تبلیغات تصاحب برند:

این نوع تبلیغات به شکل یک تصویر یا GIF ارائه می شود. 

علاوه بر این، تبلیغ در حالت تمام صفحه نمایش داده می شود و در بالای صفحه For You قرار می گیرد.

دلیل پریمیوم بودن آن این است که فقط یک برند می تواند یک تبلیغ تصاحب برند را برای یک دسته خاص برای یک روز کامل اجرا کند.

۴. تبلیغات برندها:

این نوع تبلیغات به برندها کمک می کند تا از طریق چالش با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند. یعنی، برندها می توانند دنبال کنندگان خود را به چالش بکشند تا از خود در حال انجام اقدامات مختلف فیلم بگیرند. 

سپس محتوای ویدیویی حاصل در TikTok تحت هشتگ چالش آپلود می‌شود.

آیا تبلیغات TikTok برای برند شما مناسب است؟

با توجه به تعداد کاربران فعال در این پلتفرم، اگر مخاطبان هدف شما بین ۱۳ تا ۲۴ سال سن دارند و قصد دارید از طریق دستگاه های تلفن همراه به آنها دسترسی پیدا کنید، استراتژی تبلیغاتی TikTok می تواند برای محصول یا خدمات شما عالی باشد!

 قالب‌های تبلیغاتی خلاقانه در TikTok :

  • پوشش متن: سنتی ترین قالب است و می تواند برای نشان دادن شخصیت برند شما یا برجسته کردن اطلاعات مهم در مورد محصول یا خدمات شما استفاده شود.
  • ویدئو:ویدئوها روشی عالی برای به اشتراک گذاشتن پیام شما با کاربران هستند که توجه آنها را جلب کرده و آنها را برای مدت زمان طولانی تری نسبت به پوشش های متنی درگیر می کند.
  • تبلیغات چرخ و فلک:استفاده از چندین عکس در یک تبلیغ راهی عالی برای نمایش چندین محصول یا خدمات به طور همزمان است و در عین حال محتوای بیشتری از برند شما را به کاربران نشان می دهد!

تحلیل عملکرد تبلیغات:

داشبورد تحلیلی TikTok بینش عمیقی در مورد نحوه عملکرد تبلیغات به شما ارائه می دهد. می‌توانید تعداد بازدیدها و برداشت‌ها و همچنین جزئیات کلیدی مانند تفکیک سن و جنسیت را ببینید.

همچنین یک ویژگی وجود دارد که نشان می دهد کدام فرمت تبلیغاتی(فیلم یا عکس) برای شما بهتر کار می کند. این می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید که روی کدام استراتژی تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *