بازاریابی مکانی مجموعه ای از تکنیک هایی است که برای بازاریابی یک مکان جغرافیایی به منظور بهبود کسب و کار آن استفاده می شود.
بازاریابی شهری، منطقه ای، کشوری همه تحت عنوان بازاریابی مکانی قرار می گیرند.
چرا بازاریابی اماکن باارزش است؟
بازاریابی اماکن می تواند مزایای مختلفی داشته باشد از جمله؛
- بهبود مشاغل محلی
- جذب مشاغل خارجی
- رونق گردشگری
- توسعه کلی منطقه
- توسعه فرهنگی
همچنین موسسات تجاری جدید فرصت های شغلی را برای افراد محلی به ارمغان می آورد.
قبل از شروع به بازاریابی برای شناخت مخاطب هدفتان باید به چند سوال پاسخ دهید،سوالاتی از قبیل؛
- چه کسی از مکان شما بازدید خواهد کرد؟
- میانگین هزینه آنها چقدر خواهد بود؟
- آنها چگونه سفر می کردند؟
- آنها چه نوع اقامتگاهی را ترجیح می دهند؟
- آیا آنها به تنهایی سفر می کنند یا با کسی؟
پاسخ به چنین سوالاتی میتواند مخاطبان شما را به راحتی شناسایی کند
اهداف این شیوه از بازاریابی:
بازاریابی اماکن دو هدف فرعی دارد:
اول، تغییر دیدگاه مردم نسبت به یک شهر یا کشور
و دوم، جذب سرمایهگذاران و کارآفرینان برای سرمایهگذاری در یک شهر یا کشور.
به همین دلیل است که اکثر اماکن دیدنی، شهرها و کشورهای پیشرفته یک واحد بازاریابی فعال و حرفهای دارند.
“چرا بازاریابی مکان محور اهمیت دارد؟
طبق برخی بررسیهای انجام شده ۸۳ درصد از بازاریابان گفتهاند که وقتی از بازاریابی مکانی استفاده میکنند نتیجهی بهتری از کمپینهایشان میگیرند.
بازاریابی مکانی علاوه بر رشد فروش به بهتر شدن روابط کسب و کار شما با مشتریانتان نیز کمک میکند.
بازاریابی مکان درک بهتری از نیازهای مشتریانتان به شما میدهد.ویرگول“
کدام کسب و کارها از بازاریابی مکانی استفاده میکنند؟
این نوع بازاریابی فقط مختص به کسب و کار یا اماکن بزرگ نیست.به طور مثال شما میتوانید صاحب یک کافی شاپ باشید و باانتشار عکس های جذاب از نوشیدنی ها مشتریان زیادی را جذب کنید.
بازاریابی مکانی شامل مکانهاى تجارى و مکان های مناسب تعطیلات می باشد.
- برچسب ها:
- بازاریابی