یوتیوب؛دومین وبسایت پربازدید

youtube logo

درباره یوتیوب:

یوتیوب یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو و رسانه اجتماعی آنلاین آمریکایی، متعلق به گوگل است.

در ۱۴ فوریه ۲۰۰۵ توسط استیو چن، چاد هرلی و جاوید کریم راه اندازی شد و دومین وب سایت پربازدید، بعد از گوگل است همچنین دارای بیش از یک میلیارد کاربر در ماه است که در مجموع بیش از یک میلیارد ساعت ویدیو در روز تماشا می کنند.

این تعداد ساعت تماشا به این معنا است که مردم دائماً با استفاده از YouTube به دنبال اطلاعات هستند و ویدیوهای مختلف را کشف می کنند.

در اکتبر۲۰۰۶، یوتیوب توسط گوگل به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار خریداری شد.

یوتیوب شامل چه بخش هایی است؟

دسته بندی های ویدئویی در یوتیوب شامل موزیک ویدیوها، کلیپ های ویدیویی، اخبار، فیلم های کوتاه، فیلم های بلند، مستند، ضبط های صوتی، تریلر فیلم، تیزر، پخش زنده، وبلاگ و غیره است.

YouTube TV:

در ۲۸ فوریه ۲۰۱۷، در یک بیانیه مطبوعاتی  YouTube TV معرفی شد، یک سرویس اشتراک فوق العاده با قیمت ۳۵ دلار آمریکا در ماه که برای مشتریان ایالات متحده در دسترس می‌باشد.

YouTube Stories:

در سال ۲۰۱۸، یوتیوب شروع به آزمایش یک ویژگی جدید در ابتدا به نام “YouTube Reels” کرد، بعداً نام این ویژگی را به «YouTube Stories» تغییر داد.

اما فقط برای سازندگانی که بیش از ۱۰۰۰۰ دنبال کننده دارند، در دسترس است و فقط می‌تواند در برنامه تلفن همراه YouTube دیده شود.

YouTube Music:

در اوایل سال ۲۰۱۸، کوهن به راه‌اندازی احتمالی سرویس پخش موسیقی اشتراکی جدید اشاره کرد، پلتفرمی که با سرویس‌های دیگری مانند Spotify و Apple Music رقابت می‌کند، در ۲۰۱۸ پلتفرم پخش موسیقی به نام “YouTube Music” راه اندازی شد.

youtube music logo

YouTube Kids:

از سپتامبر ۲۰۱۹، این برنامه در ۶۹ کشور در دسترس قرار گرفت. این برنامه در پاسخ به نظارت والدین و دولت بر روی محتوای موجود برای کودکان توسعه یافته است، دارای ویژگی‌های کنترل والدین، فیلتر ویدیوهایی که مشاهده آن برای کودکان زیر ۱۳، ۸ یا ۵ سال بسته به گروه سنی انتخاب‌شده به نظر می‌رسد نامناسب باشد، ارائه می‌کند.

youtube kids logo

YouTube Movies:

سرویسی از یوتیوب است که فیلم ها را از طریق وب سایت خود نشان می دهد. مشاهده بسیاری از فیلم‌ها به همراه تبلیغات رایگان است.

youtube shorts:

در سپتامبر ۲۰۲۰، یوتیوب اعلام کرد که یک نسخه بتا از یک پلتفرم جدید از ویدیوهای ۱۵ ثانیه‌ای، مشابه TikTok، به نام YouTube Shorts را راه‌اندازی خواهد کرد که به کاربران امکان دسترسی به ابزارهای خلاقانه داخلی، از جمله امکان اضافه کردن موسیقی مجاز به ویدیوهای خود را می دهد.

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *