اهداف و نتایج کلیدی(OKR) چیست؟

okr

OKR چیست؟

به طور یقین تمامی سازمان ها و کسب و کار اهدافی را دنبال می‌کنند و راه سریع تر رسیدن به آن اهداف ایجاد هماهنگی بین افراد سازمان است.

OKR نقش مهمی درهماهنگی بین افراد ایجاد میکند و مخفف عبارت Objective & Key Results به معنای “اهداف و نتایج کلیدی” است.

تاریخچه Objective & Key Results:

روش OKR توسط اندی گروو در اینتل ایجاد شد و توسط او به جان دوئر آموزش داده شد. از آن زمان، بسیاری از شرکت‌ ها از جمله Google، Allbirds، Apartment Therapy، Netflix و بساری دیگر از سازمان‌ها آن‌ را پذیرفته‌اند.

ویژگی های objective و key result:

Objective و Key Results هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند

۱.راه رسیدن به اهداف باید به طور واضح مشخص شود.

۲.اهداف باید بلند پروازانه باشند

۳.بهتر است تعداد اهداف سازمان نهایتا پنج و هر هدف در نهایت سه کلید داشته باشد. اهداف و کلیدهای بیشتر می‌تواند موجب سردرگمی تیم‌ها و افراد شوند.

در قسمت بالا گفتیم اهداف باید بلندپروازانه باشند حال سوال اینجاست که:

چرا اهداف باید بلند پروازانه باشند؟

  • اهداف بلند پروازانه، خلاقیت را در بین افراد سازمان افزایش میدهد
  • باعث هیجان انگیزتر شدن محیط سازمان می‌شود.
  • باعث افزایش تلاش و درنتیجه پیشرفت چشمگیر در کار

مزایای استفاده از استراتژی OKR:

  • دلایل اصلی عدم دستیابی به اهداف را تجزیه و تحلیل می‌کند.
  • افزایش بهره وری از طریق تمرکز بر اهداف
  • پیشرفت منظم به سمت اهداف

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *