بازاریابی کمین چیست؟

تصویر فردی که که پشت روزنامه مخفی شده

بازاریابی کمین (ambush marketing) چیست؟

بازاریابی کمین اساساً عملی است که در آن یک شرکت یا برند رقیب سعی دارد محصولات خود را با رویدادهای دیگران تبلیغ کند.

تاریخچه بازاریابی کمین:

این اصطلاح توسط استراتژیست بازاریابی جری ولش، زمانی که او به عنوان مدیر بازاریابی جهانی برای امریکن اکسپرس در دهه ۱۹۸۰ کار می کرد، ابداع شد.

انواع بازاریابی کمین:

بازاریابی مستقیم:”آغاز این بازاریابی هنگامی است که یک شرکت با وجود عدم برخورداری از حقوق قانونی مانند داشتن یک حامی رسمی آشکارا به تبلیغات می‌‌پردازد.منبع:نوکارتو

بازاریابی غیر مستقیم: به موقعیت هایی اشاره دارد که در آن یک برند سعی دارد به طور غیرمستقیم از تلاش های بازاریابی یک برند دیگر استفاده کند.

مزایا و معایب:

مانند هر استراتژی بازاریابی، تبلیغات کمین دارای مزایا و معایبی است.

مزایا:

  • مقرون به صرفه بودن
  • بهبود ارزش برند
  • فرصتی برای استارت آپ ها برای راه اندازی کسب و کار خود

معایب:

  • نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد.
  • مرتبط با زمان و مکان
  • به تبلیغات رقبا وابسته است

با دانستن مزایا و معایب شما پی میبرید که اینگونه استراتژی مناسب کسب و کار شما می‌باشد یا خیر!

آیا استفاده از بازاریابی کمین قانونی است؟

با استفاده نادرست از این تکنیک بازاریابی، شرکت ها می توانند درگیر اقدامات غیرقانونی مانند نقض علائم تجاری صاحب رویداد، حق چاپ و سایر حقوق یک رویداد خاص شوند. با این حال، اگر به درستی اجرا شود، می تواند مزایای متعددی را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورد که برخی از برند های معروف صحت آن را ثابت کرده اند.

تصویر فردی که سر درجعبه کرده

هدف این نوع بازاریابی:

بازاریابی کمین به طور گسترده در هر صنعت وجود دارد و هدف آن افزایش آگاهی از یک نام تجاری به روش های پنهان است.

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.