Customer Relationship Management) crm)چیست؟

crm یا همان مدیریت ارتباط با مشتری مجموعه اقداماتی است که برای تعامل بهتر با مشتری انجام می دهند.

crm چه اقداماتی انجام می دهد؟

این سیستم درباره اطلاعاتی که در باره هرکدام از مشتری های خود جمع آوری می کندو از طریق پردازش اطلاعات می توانند به کسب و کار شما کمک کنند.

مدیریت ارتباط با مشتری شامل چگونه اطلاعاتی است؟

  • تعداد کارمندها و مشتری ها:

شامل اطلاعات دقیق آن کارمند و مشتری و صحبت ها وتعاملات بینشان

  • آمار دقیق خریدهایی از شما داشتند:

به طورمثال اطلاعاتی شامل زمان خرید,بازخورد فروش آن محصول,اطلاعات دقیق از محصول و…

Customer Relationship Management مخصوص تمام سازمان هایی است که خواستار ارتباط بهتر خود با مشتریان است.

در این سیستم مشتری محوری مطرح است و فروش محصول از طریق شناخت مشتری انجام می شود.اما در زمان گذشته بازاریابی محصول محور بود و براساس حجم فروش سنجیده میشد.

  • درگاهی که کسب وکارشمارا پیدا کردند:

وبسایت,لینک ,پیج,آگهی و…

crm

مزایای استفاده ازcrm؟

دسته بندی سرنخ های فروش

افزایش فروش ازمشتریان فعلی

ارائه بهتر خدمات مشتری

انواع مختلف crm (مدریت ارتباط با مشتری):

CRM استراتژیک:به شما کمک می کند علاوه برراضی نگه داشتن مشتریان قدیمی مشتری های جدید را جذب کنید

CRM عملیاتی:فرآیندهایی در سازمان وجود دارند که شما با استفاده از آن‌ها نیاز‌های مشتریانتان را در مواقع مختلفی که با شما ارتباط دارند پاسخ می‌دهید

CRM تحلیلی: بعداز جمع آوری اطلاعات شما باید آنرا تحلیل وبررسی کنید.اینگونه تحلیل ها به شما کمک می کند که متوجه شوید مشتریان به کدام یک از محصولات شما علاقه مند تر هستند.

CRM تعاملی: رابطه بین شما ومحیط بیرون می باشدتا بتوانید بازخوردهای مثبت یامنفی را از سوی مشتریان دریافت کنید.

سخن نهایی: crm یکی از نیاز های اصلی هرسازمان یاکسب وکاری محسوب می شود و برای رقابت و فروش بالاتر لازم است که بیشتر از قبل با این اقدامات پرداخته شود.

برای مشاوره در تبلیغات با ما در ارتباط باشید”آژانس تبلیغاتی باماتاپ

2 دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *