سایز استاندارد استوری و عکس

سایز

سایز استاندارد استوری و عکس

یکی از مهمترین آیتم ها برای رشد پیج های کسب و کار؛ داشتن عکس های باکیفیت برای پروفایل، استوری و پست هاست وقتی محتوا از لحاظ بصری جذاب باشد و در سایز مناسب و بر اساس استانداردهای اینستاگرام باشد؛ میتواند باعث افزایش فالور شود.

اندازه استاندارد پست عکس در اینستاگرام

اگرچه امروزه پست اینستاگرام را با ابعاد متفاوت و به شکل افقی یا عمودی میتوان منتشر کرد اما قالب مربعی پست های اینستاگرام همچنان جذابیت خود را دارد.

برای اشتراک گذاری پست ها در قالب مربعی باید ابعاد عکس را روی حالت ۱:۱ باسد تا گوشه های عکس در حذف نشود همچنین بهتر است اندازه عکسی که می خواهید پست کنید را ۱۰۸۰در ۱۰۸۰ پیکسل در نظر بگیرید، با این کار در فایل نهایی اینستاگرام که با کاهش حجم همراه است اندازه پست شما به ۶۰۰ در۶۰۰ پیکسل در می آید اما همچنان عکس با کیفیت باقی می ماند.

برای اشتراک گذاری پست اینستاگرام در قالب افقی بهتر است که ااندازه عکس را ۱۰۸۰در۵۶۶ پیکسل در نظر بگیرید تا کیفیت عکس در نمایش نهایی پست اینستاگرام حفظ شود .

برای اشتراک گذاری پست اینستاگرام در قالب عمودی باید ابعاد عکس روی حالت ۴:۵ باشد همچنین بهتر است اندازه عکس را ۱۰۸۰در۱۳۵۰ پیکسل در نظر بگیرید

همان طور که مشخص است عرض تصاویر بیشتر از ۱۰۸۰ پیکسل نیست. اگر که شما یک تصویر کوچک‌تر را در اینستاگرام آپلود کنید در نمایش نهایی پست اینستاگرام ممکن است کشیده شود و با کاهش کیفیت همراه باشد، همچنین اگر تصویر بزرگ‌تری را بارگذاری کنید به صورت خودکار کراپ خواهد شد. اگر تصویری را با ابعاد مناسب اما سایز بزرگتر آپلود کنید در نمایش نهایی، اینستاگرام عکس را بدون کراپ کردن در ابعاد کوچک‌تر جای خواهد داد.

باید توجه داشت که در صورت نمایش تصاویر با ابعاد ۱:۱ فضای اسکرین گوشی به طور ظریفانه‌ای پر می‌کنند. در حالی که تصاویر افقی، کمی فضای خالی در اسکرین گوشی به جا می‌گذارند

اندازه استاندارد پست ویدیو در اینستاگرام

ویدیوهای مربعی مسابه عکس‌های مربعی هستند، باید نسبت ابعاد ۱:۱ و اندازه ۱۰۸۰در ۱۰۸۰ پیکسل را در نظر بگیرید.

نسبت ابعاد ویدیوهای عمودی در اینستاگرام نباید بیشتر از ۴:۵ باشد. در غیر این صورت بخشی از تصویر بریده می‌شود برای اندازه ویدیوهای عمودی حدود ۱۰۸۰ در ۱۳۵۰ پیکسل را در نظر بگیرید.

برای اشتراک گذاری ویدیو های افقی که میتوان گفت پرکاربرترین نوع ابعاد ویدیو هستند ابعاد استاندارد  ۱۰۸۰در ۶۰۸ مدنظر می باشد، نسبت ابعاد پست‌های  ویدیو افقی ۱۶:۹ یا ۱.۹۱:۱ می‌باشد که عموما ابعاد ۱۶:۹ پرکاربرد تر است.

سایز استاندارد استوری اینستاگرام

استوری، یکی از قابلیت‌های بسیار خوب اینستاگرام است وهمین قابلیت، می‌تواند تأثیر خیلی خوبی بر روند رشد پیج شما داشته باشد.

برای ساخت استوری هم سایز مناسبی وجود دارد. البته این سایز، می‌تواند در دستگاه‌های مختلف به صورت کامل نمایش داده نشود، اما به طور کلی، سایز مناسب استوری عمودی که محبوبیت بیشتری دارد ۱۹۲۰در ۱۰۸۰ پیگسل است با نسبت ابعاد ۹:۱۶، اما اگر لازم باد به صورت افقی طراحی شود ابعاد مناسب آن ۱۰۸۰ در ۶۰۸ پیکسل است.

 

برای مشاوره درزمینه آموزش و تبلیغات اینستاگرام باما در ارتباط باشید”آژانس تبلیغاتی باماتاپ

یک دیدگاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *