۵ ویژگی مدیر فروش موفق

به چه کسی مدیر فروش می‌گویند؟

نقش مدیر فروش در بخش فروش را نمی توان دست کم گرفت. مدیر فروش باید بتواند تیمی از فروشندگان را با سبک‌های فروش و تیپ‌های شخصیتی متفاوت رهبری کند. او باید قادر به ایجاد انگیزه و تشویق باشد. او باید بتواند مربیگری کند. او باید بتواند تیمش را به سطح بالاتری برساند و با موفقیت بر چالش ها غلبه کند، مهم نیست که چه هستند. 

۵ ویژگی مدیرفروش:

۱.انگیزه بخش:

ارتباط بیشتر از صحبت کردن با تیم و به اشتراک گذاشتن چشم انداز موفقیت است. مدیران فروش عالی همچنین به تیم های خود انگیزه می دهند تا مسیر درست موفقیت را طی کنند. این کار با موعظه کار سخت، کمک به توسعه مهارت های لازم برای موفقیت و ارائه بازخورد انجام می شود. ایجاد انگیزه در تیم شما می تواند به سادگی تایید موفقیت و نشان دادن این باشد که چگونه عمیق تر کردن می تواند عملکرد را حتی بیشتر افزایش دهد. یک مدیر عالی تشخیص می‌دهد که تشویق بسیار تاثیرگذار است و نمی‌ترسد که دائماً تیم خود را به فراتر از انتظارات سوق دهد.

۲. توانایی مربیگری :

مدیران فروش که می توانند ارتباط برقرار کنند و فرصت های رشد را شناسایی کنند، می توانند مربیان فروش عالی باشند. وقتی هر نماینده فردی موفق می شود، کسب و کار نیز موفق می شود. برای انجام این کار، مدیران فروش عالی فرصت هایی را برای نمایندگان فروش خود برای رشد و بهبود شناسایی می کنند. با سرمایه گذاری روی پیشرفت و موفقیت تکرارهای خود، می توانید ببینید چه چیزی موثر است و چه چیزی نه، و همچنین نقاط قوت و ضعف آنها را ببینید. نقاط ضعف یک نماینده مناطقی هستند که می توانند در طول زمان رشد کرده و بالغ شوند. نقاط قوت آنها ویژگی هایی است که آنها را موفق می کند، و مدیران فروش عالی از نقاط قوت نمایندگان خود استفاده می کنند تا آنها را در موقعیتی قرار دهند که به تعداد آنها برسد.

۳.با تیم خود ارتباط برقرار کنید:

ارتباط کلید موفقیت در هر نقش رهبری است. از آنجایی که سازمان‌های بیشتری از محیط‌های کاری انعطاف‌پذیر استفاده می‌کنند و چرخه‌های فروش پیچیده‌تر می‌شوند، ارتباطات مهم‌تر از همیشه می‌شود. برای رهبری مؤثر، مدیران فروش باید اهداف خود را به اشتراک بگذارند و تیم خود را در مورد چگونگی دستیابی به اهداف خود هماهنگ کنند. تجمعات تیمی، جلسات یک به یک و چت در Slack یا Teams به مدیران تیم فروش اجازه می‌دهد با تیم‌های خود ارتباط برقرار کنند و اطمینان حاصل کنند که در هر زمان و هر مکان در دسترس نمایندگان خود هستند.

۴.خود را با صداقت حفظ کنید:

آنچه را که می گویید بگویید و آنچه را که می گویید انجام دهید. هیچ راهی برای کسب احترام بهتر از رهبری با شخصیت و تصمیم گیری درست نیست. این که چگونه یک مدیر عمل می کند و خود را حمل می کند، اغلب به بقیه اعضای تیم منعکس می شود. مدیران بزرگ متوجه می شوند که دائما مورد ارزیابی قرار می گیرند و به دنبال راهنمایی هستند و از موقعیت رهبری خود سوء استفاده نمی کنند. آنها هر روز با بهترین توانایی خود عمل می کنند و از تکرارهای خود نیز همین انتظار را دارند.

۵.عملکرد تیم فروش خود را پیگیری کنید:

مدیران فروش عالی بر عملکرد نمایندگان خود نظارت می کنند تا فرصت های بهبود را شناسایی کنند. چندین معیار وجود دارد که آنها می توانند برای سنجش آمادگی و موفقیت استفاده کنند. برای مثال، یک مدیر فروش باید میانگین زمان رمپ تیم خود را بداند تا بفهمد چقدر برای فروش آماده است. آنها همچنین باید میانگین زمان معامله و زمان صرف شده برای فروش را بدانند تا بفهمند که تکرارهای آنها در طول چرخه معامله چقدر کارآمد هستند. با نظارت بر عملکرد نمایندگان خود، مدیران تیم فروش می توانند اطمینان حاصل کنند که تلاش های تیم آنها در مسیر درست است و راه هایی برای اصلاح دوره در صورت لزوم پیدا می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *