هدف گذاری(retargeting) چیست؟

هدف گذاری(retargeting) چیست و چگونه عمل می‌کند؟

تکنیکی است که به عنوان بازاریابی مجدد نیز شناخته می‌شود و با استفاده از «کوکی‌ها» بخش‌های کوچکی از صفحات مرورگر که مخاطبان از آن بازدید کرده‌اند را به یاد می‌آورد. سپس تیم‌های بازاریابی می‌توانند از این داده‌های کوکی برای ارائه مجدد تبلیغات به کاربران برای یادآوری آنچه می‌خواهند بخرند استفاده کنند.

فواید retargeting چیست؟

بابه کار گیری هدف گذاری مجدد می‌توان مشتریان را بر اساس ویژگی‌ها یا رفتارشان تقسیم‌بندی کرد همچنین یک روش تبلیغات آنلاین برای دسترسی به بازدیدکنندگان قبلی وب سایت یا برنامه ها است که اغلب از طریق نمایش تبلیغات یا ارسال ایمیل انجام می شود. هدف گذاری مجدد فرصتی را برای بازیابی مشتریان و یا مشتریان بالقوه که سایت شما ترک کرده اند، ارائه می دهد.به عنوان مثال، اگر یک مشتری بالقوه یک سبد خرید را بدون چک کردن رها کرد، می‌توانید از هدف‌گیری مجدد برای نمایش تبلیغ محصولی که اخیراً در وب‌سایت دیگری بازدید کرده است، استفاده کنید. با نمایش مجدد تبلیغات خود، شانس بیشتری برای نرخ تبدیل بهتر و رسیدن به اهداف بازاریابی و درآمد شما وجود دارد.

اشکال مختلف ریتارگتینگ:

هدف گذاری مجدد در اشکال مختلفی وجود دارد. می توانند به شکل ایمیل، پیامک، تبلیغات نمایشی و یا تبلیغات اجتماعی ظاهر شوند.

هنگامی که مجموعه ای از آدرس های ایمیل را دارید، این لیست ها را در یک پلت فرم مدیریت ارتباط با مشتری یا در لیست مخاطبان سفارشی در شبکه های اجتماعی آپلود کنید.

مزایای هدف گذاری مجدد عبارتند از: 

  • به طور مکرر با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می‌کنند.
  • نرخ تبدیل فروش را افزایش می‌دهد.
  • زمانی که مشتریان برای تصمیم گیری برای خرید به زمان نیاز دارند، هدف گذاری مجدد باعث می شود تا زمانی که آنها آماده شوند، دیده شدن برند را تضمین می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *