قیمت گذاری محصول

قیمت گذاری محصول

قیمت گذاری محصول یک فرایند مهمی است که عوامل داخلی و خارجی متفاوتی آنرا تعیین می‌کنند. می‌تواند تاثیر مثبتی بر فروش و یا تاثیر منفی بر ذهن مخاطبان داشته باشد. 

هدف از قیمت گذاری محصول باید مطابقت ارزش محصول یا خدمات با هزینه و تقاضای مشتری باشد تا شرکت بتواند سود را به حداکثر برساند .

اگر شما تولید کننده محصولی هستید حتما باید اصول قیمت گذاری محصول را به طور دقیق بدانید تا بتوانید بهترین فروش و همچنین بیشترین سود را از محصول خود به دست آورید.

کارشناسان ما می‌توانند نیاز شما را در زمینه تبلیغات برطرف کنند.

 

عوامل گوناگون در تعین قیمت محصول:

عوامل مختلفی در هنگام قیمت گذاری موثر اند، از جمله؛

  • بررسی رقبا: شما ابتدا باید محصولات خود را با قیمت محصولات مشابه رقبایتان بررسی کنید.

میزان عرضه و تقاضا: تعداد نیاز بازار به محصول شما آسان است اما این که مشتری تا چه مقدار حاضر است برای محصول شما پرداخت کند سخت و پیچیده است.

  • حاشیه سود ایده آلحاشیه سود به مقداری که یک کسب و کار تمام هزینه های تولید محصول را کسب کند و علاوه بر آن سودی را برای بقای آن کسب و کار و همچنین برای سرمایه گذارانش جذب کند. حاشیه سود به ۲ نوع تقسیم می‌شود، خالص و ناخالص.

حاشیه سود ناخالص: مقدار درآمد باقی مانده پس از کسر هزینه های محصول.

حاشیه سود خالص: مقدار درآمد باقی مانده پس از کسر تمام هزینه ها. 

  • کانال های توزیع: این که محصولات شما در چه کانال هایی به فروش می‌رود در قیمت گذاری آن کالا بسیار موثر است چراکه هر کانال دارای هزینه های متفاوتی است که باید هنگام تعیین قیمت در نظر گرفته شود.
  • پیچیدگی محصول : کسب‌وکارهایی که محصولات پیچیده‌ای دارند ممکن است باتوجه به پیچیدگی محصول خود، مدل‌های قیمت‌گذاری متفاوتی را در نظر بگیرند . 

نتیجه:

فرمول قیمت گذاری محصول مسئله بسیار مهمی است، حتما با دقت و با توجه کافی آنرا انجام دهید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان بیشترین مشتری را جذب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *