راه های موفقیت دربازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی یا Telemarketing یکی از راه های جذب مشتری و معرفی محصولات و خدمات خود به مخاطبان است.

بازاریابان با قدرت کلام خود و همچنین تکنیک های بازار یابی میتوانند مشتری را جذب کنند.

این نوع بازاریابی  قدمت طولانی دارد و در سال ۱۹۷۰ آغاز شد.(برای اطلاعات بیشتر تاریخچه بازاریابی تلفنی را مطالعه کنید)

Telemarketing به ۲صورت انجام می شود:

یکی از مشکلات Telemarketing این است که مخاطب خیلی سریع نمی تواند به بازاریاب اعتماد کند.پس قبل از معرفی محصولاتتان باید اقداماتی را انجام دهید :

  • توجه
  • علاقه مندی
  • خواستن
  • اقدام

بازاریابی تلفنی

چه نکاتی را باید در بازاریابی تلفنی دقت کنیم؟

۱.قبل از این که تماس بگیرید سه نفس عمیق بکشید!

۲.زود تر از ساعت ۹ به کسی زنگ نزنید.کارهایتان را صبح زود شروع کنید ولی مکالماتتان قبل از۹نباشد

۳.قبل از هر مکالمه ای برنامه ریزی کنید و متن فروشتان را یادداشت کنید تا در حین مکالمه به بی رلهه نروید!

۴.نام مشتری را بپرسید و در طول مکالمه از نام مشتری استفاده کنید تابتوانید ارتباط بهتری برقرار کنید.

۵.ازخوردن و آشامیدن پرهیز کنید.

۶.مرتب,آرام و شمره بامشتریان صحبت کنید.

۷.به اعتقادات  و باورهای مشتری احترام بگذارید ودرطول مکالمه درباره ی آنها بامشتریتان اصلا صحبت نکنید.

۸.برای بهتر شدن در بازاریابی تلفنی  مکالمه هایتان را ضبط کنید و در پایلن روز۳ تا ازآنهارا گوش کنید ونقاط ضعف خودرا یادداشت کنید.

۹.بازاریابان خانم نباید ازاصطلاحات آقایان و بازاریابان آقا نباید از اصطلاحات خانم ها استفاده کنند.

۱۰.در حین مکالمه لبخند بزنید و ایستاده صحبت کنید تا آدرنالینتان افزایش پیدا کند و مشتری از شما انرژی بگیرد.

۱۱.تلفن را به طور صحیح در دست بگیرید تاصدایتان واضح و خوب به مشتری برسد.

نتیجه: بازاریابی تلفنی  نسبت به دیگر بازاریابی ها کم هزینه تر است.و همچنین اگر به نکاتی که گفته شد دقت کنید بسیار در افزایش فروشتان موثر خواهد بود.

برای مشاوره در بحث فروش با مشاوران ما در ارتباط باشید”آژانس تبلیغاتی باماتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *