چگونه یک استارتاپ نابود می‌شود؟

چه کارهایی استارتاپ را نابود می‌کند

اگر شما دارای یک کسب و کار هستید و یا قصد دارید یک استارتاپ افتتاح کنید، لازمه موفقیت آن این است که راه های نابودی کسب و کارتان را بشناسید و تا حد توان از آن ها دوری کنید.

ما در این مقاله به شما می‌گوییم از چه کارهایی باید دوری کنید تا روز به روز موفق تر شوید.

 

چه کارهایی استارتاپ را نابود می‌کند؟

مواردی که در زیر نام می‌بریم را با دقت بخوانید حتما از انجام آنها دوری کنید.

۱.موقعیت جغرافیایی:

در برخی از کشورها، بیزینس ها به دلیل وجود افراد ماهر و کاربلد درآن زمینه موفقیت های بیشتری را بدست می‌آورند.

شما بهتر است قبل از شروع استارتاپ خود توجه کنید چه افراد ماهری در شهر شما هستند.

۲.استخدام افراد بی خلاقیت:

شاید در نگاه اول تمامی افراد، کارمندی بهتر باشد که بدون هیچ چون و چرایی “بله قربان” گو باشد و تمامی کارهای مدیران را تحسین کند، اما پس از مدتی قطعا به مشکل های بزرگی با این افراد خواهید خورد، چراکه این افراد هیچگونه خلاقیتی در کارها ندارند و این عدم خلاقیت باعث پسرفت روز به روز بیزینس خواهد شد.

۳.بدرفتاری با کارمندان:

بدرفتاری با کارمندان، نتیجه مخربی برای کسب و کار به دنبال خواهد داشت، چراکه روز به روز کارمندان روحیه خود را بیشتر از دست می‌دهند و به بیان دیگر محل کار مکان عذاب آوری برایشان خواهد شد و انگیزه خود را از دست می‌دهند.

بدرفتاری با کارمندان

۴.روابط ضعیف بین تیم:

روابط ضعیف بین کارکنان پتانسیل ایجاد تفرقه بین کارکنان و ایجاد محیط کاری که شامل روحیه ضعیف و رضایت شغلی پایین است را دارد. این عوامل می توانند بر بهره وری تأثیر منفی بگذارند، گردش مالی را افزایش دهند و منجر به خدمات ضعیف به مشتریان شوند. در پایان، روابط ضعیف می تواند بر موفقیت کلی سازمان تأثیر منفی بگذارد.

۵.گوش نکردن به کارمندان:

 وقتی به صحبت های یک کارمند گوش می دهید و می گویید که با نظرات او عمل می کنید، نشان می دهید که آنها را شنیده اید و برای افکارش ارزش قائل هستید. اما، زمانی که ایده ها یا پیشنهادات آنها را دنبال نکنید، ناامیدی ایجاد می کنید. 

کارمندان بیگانه و ناراضی می توانند به مشکلات زیادی منجر شوند، از جمله موارد زیر:

  • کاهش روحیه 
  • کاهش بهره وری
  • عدم دستیابی به اهداف مهم
  • کاهش رضایت شغلی
  • افزایش ناامنی شغلی
  • گردش مالی بیشتر کارکنان

گوش نکردن به کارمندان

نتیجه:

موارد بسیاری است که میتواند باعث تخریب یم استارتاپ شود، اگر قصد دارید یک کسب و کار موفق را افتتاح کنید حتما موارد بالا را با دقت مطالعه کنید تا کم ترین آسیبی به بیزینس خود وارد کنید.

اگر میخواهید بیشتر درباره عوامل تخریب برندتان بدانید حتما با کارشناسان ما در تبلیغات تلگرام و تبلغات اینستاگرام در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *