تفاوت بازاریابی و فروش چیست؟

امروزه موفقیت یک تجارت بدون فروش یا بازاریابی غیرممکن است. بدون بازاریابی، هیچ آگاهی یا تقاضایی برای محصولات یا خدمات وجود نخواهد داشت و در نتیجه فرصت های فروش محدود می شود. به طور مشابه، تلاش‌های فروش برای تبدیل سرنخ‌ها به مشتریان و ایجاد درآمد برای کسب‌وکار ضروری است. فروش و بازاریابی دست به دست هم می دهند تا برند را به رسمیت بشناسند، مشتریان را جذب کنند و معاملات را تسهیل کنند. بنابراین، نادیده گرفتن این کارکردهای حیاتی به شدت مانع از توانایی یک کسب و کار برای رونق و رقابت در بازار می شود.

درک اهمیت آنها می‌تواند به شما کمک کند تا نتایج محصول را به حداکثر برسانید. اگرچه این دو هدف مشترکی در افزایش سود و درآمد دارند، اما فرآیندها و عملکردهای متفاوتی دارند.

تمامی کسب و کار ها به کارشناسان فروش و بازاریابی نیاز دارند تا بتوانند روز به روز بیزینس خود را گسترش دهند، کارشناسان باماتاپ به شما کمک می‌کنند تا روز به روز موفق تر شوید. آنها با برنامه دقیق و مرتب بیزینس شما را در تلگرام و اینستاگرام تبلیغات می‌کنند.

تفاوت فروش و بازاریابی چیست؟

با بیان ساده، بازاریابی ایجاد آگاهی در مورد برند و محصولات شما برای جذب مشتری است، در حالی که فروش این مشتریان بالقوه را به خریداران احتمالی تبدیل می کند. اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم باید فرآیند بازاریابی و فرآیند فروش را به طور کامل شرح دهیم: 

فرآیند بازاریابی:

فرآیند بازاریابی در مرحله اول، تمرکز خود را بر دستیابی مخاطبان به محصولات قرار داده است. سازمان ها از این عملکرد برای توضیح ارزش محصولات و خدمات خود و چگونگی سرمایه گذاری استفاده می کنند.

فرآیند فروش:

فرآیند فروش مستلزم ایجاد یک برنامه قوی برای فروش است که منابع، ابزارها، اقدامات و اهداف سازمان را مشخص کند. تیم فروش مستقیماً از طریق رسانه های مختلف با مشتریان در تعامل است که درک عمیق تری از محصولات و خدمات ارائه می دهد.

 

تفاوت های فروش و بازاریابی در کسب و کار؟

فروش و بازاریابی نقش های متمایزی در تجارت دارند. فروش در مورد بستن معاملات و کسب درآمد از طریق تعامل مستقیم با مشتریان است. اما بازاریابی رویکرد گسترده‌تری دارد؛ از جمله ایجاد آگاهی، ایجاد روابط و رشد بلندمدت فروش، برندسازی و همچنین تبلیغات برای جذب مخاطبان بیشتر.

با وجود تمامی این تفاوت ها، هر دو برای رشد کسب و کار بسیار مهم هستند. فروش و بازاریابی با هم کار می کنند و بازاریابی با ایجاد ارزش های پیشنهادی و پیام های مؤثر برای متمایز کردن محصولات یا خدمات در بازار، زمینه را برای موفقیت در فروش فراهم می کند.

 

برخی از باورهای غلط رایج در مورد فروش و بازاریابی چیست؟

چندین تصور غلط رایج در فروش و بازاریابی می‌تواند مانع درک و اثربخشی یک شرکت شود. تصورات اشتباهی مانند؛

  1. فروش و بازاریابی یکسان هستند:

علی‌رغم ارتباط نزدیک، فروش و بازاریابی کارکردهای متفاوتی هستند. بازاریابی بر ایجاد آگاهی و ایجاد روابط متمرکز است، در حالی که فروش بر بستن معاملات و ایجاد درآمد متمرکز است.

  1. بازاریابی فقط تبلیغ است:

در حالی که تبلیغات بخشی از بازاریابی است اما تنها جنبه آن نیست. بازاریابی مجموعه ای از فعالیت ها از جمله تحقیقات بازار، برندسازی، تولید محتوا و کمپین های دیجیتال را در بر می گیرد.

  1. فروشندگان پرخاشگر هستند:

این کلیشه جنبه های مشاوره ای و ایجاد رابطه در فروش را نادیده می گیرد. متخصصان فروش موثر بر درک نیازهای مشتری و ارائه راه حل های مناسب تمرکز می کنند.

  1. بازاریابی یک مرکز هزینه است، نه یک تولید کننده درآمد:

بازاریابی منجر به تولید سرنخ می‌شود، برند را به رسمیت می‌شناسد و درگیر شدن با مشتری را تحریک می‌کند که همگی به رشد درآمد کمک می‌کنند.

  1. فروش و بازاریابی به طور مستقل عمل می کنند:

واضح است که همکاری فروش و بازاریابی برای موفقیت بسیار مهم است. آنها باید با همسو کردن اهداف، به اشتراک گذاشتن بینش ها و همکاری در استراتژی، روی استراتژی هایی برای دستیابی به اهداف تجاری همکاری کنند.

کسب‌وکارها می‌توانند با از بین بردن این افسانه‌ها، از مشارکت‌های منحصر به فرد و وابستگی متقابل فروش و بازاریابی، که منجر به استراتژی‌های مؤثرتر و نتایج بهتر می‌شود، قدردانی کنند.

نتیجه:

ما در این مقاله تفاوت بازاریابی و فروش به زبان ساده را بیان کردیم و متوجه شدیم شما برای کسب و کارتان نیاز به ۲ مورد دارید و هیج کدام از یکدیگر جدا میستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *