تبلیغات مقایسه ای

تبلیغات مقایسه ای چیست؟

تبلیغات مقایسه ای یک استراتژی بازاریابی است که در آن محصول یک شرکت در مقایسه با رقیب خود برتر نشان داده می شود و ممکن است به طور مستقیم یا غیرمستقیم انجام شود و دارای لحن مثبت و یا منفی می‌باشد، اگرچه منفی گرایی بسیار رایج تر است.

مزایا و معایب تبلیغات مقایسه ای:

مزایا:

  • افزایش آگاهی از برند:

اگر محصولات خود را با محصولات یک برند بزرگتر مقایسه کنید، می توانید آگاهی از برند خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

  • ایجاد تمایز در برند:

اگر شرکتی در بازاری اشباع شده از محصولات مشابه فعالیت می کند، یک کمپین تبلیغاتی مقایسه ای می تواند به برجسته شدن محصول شرکت در میان جمعیت کمک کند.

معایب:

  • غیرمجاز:

اگر برند شما قوانین را رعایت نکند، با مجازات سختی روبه رو خواهد شد.

  • آسیب به شهرت:

مقایسه برند شما با یک شرکت کوچکتر و بزرگنمایی بیش از حد می تواند مشتریان را بترساند و به شهرت برندتان آسیب برساند. 

آیا تبلیغات مقایسه ای ​​قانونی است؟

بله، قطعا قانونی است. این سبک تبلیغات باعث می شود شرکت ها سریعتر توسعه پیدا کنند و ایده های نوآورانه را در یک محیط بسیار رقابتی تولید کنند علاوه بر این توجه کاربران را به خود جلب می کند.

 

تبلیغات مقایسه ای در کشورها:

کشورهای مختلف تعاریف و قوانین حاکم بر جامعه متفاوتی را دارا می‌باشند،به طور مثال در بریتانیا، هر مقایسه ای که از علامت تجاری رقیب استفاده کند، نقض تلقی می شود و یا در استرالیا هیچ قانونی وجود ندارد که به طور خاص به تبلیغات مقایسه ای بپردازد، اما استانداردهایی بر اساس سابقه قانونی وجود دارد.

چندمثال ازبرندهای مطرح:

مقابله کوکاکولا و پپسی:

یکی از کمپین‌های تبلیغاتی مقایسه‌ای، بین کوکاکولا و پپسی است

به عنوان مثال، چالش پپسی که اکنون معروف است، تبلیغاتی تکراری که از سال ۱۹۷۵ پخش شده است. در چالش پپسی، پپسی کو تست های طعم را در خیابان اجرا می کند که در آن مصرف کنندگان رای می دهند که کدام طعم را بهتر می پسندند. هر دو شرکت به طور خاص ذکر و مقایسه شده اند.

تصویرقوطی های کوکاکولا و پپسی

 

مقابله مک باکامپیوترهای شخصی دیگر:

 اپل زمانی مک بوک های خود را با اجرای یک سری آگهی‌های تلویزیونی که مک بوک و pc را به روش‌های خنده‌داری متمایز می‌کرد، تبلیغ کرد و مک را شخصیتی آرام و کاریزماتیک، و pc را درهم و برهم نشان میداد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *