نقش اثر خون آشام در تبلیغات

بسیاری از مدیران برندها، طرفدار استفاده از افراد مشهور در تبلیغات هستند، برخی دیگر نگران هستند که افراد مشهور، برند را تحت الشعاع قرار دهند و در نتیجه به یادآوری برند آسیب وارد کنند.

اثر خون آشام چیست؟

اثر خون آشام، در آن افراد سلبریتی مانند یک خون آشام عمل می‌کنند، به این صورت که هزینه زیادی را از برند دریافت می‌کنند، تبلیغ را انجام می‌دهند، اما اثری در فروش ندارند و یا اثر بسیار کمی دارند.

اثرخون آشام چگونه بوجود می آید؟

  • عدم مطابقت شخص معروف با موضوع تبلیغ
  • عدم اتصال صحیح سلبریتی با موضوع تبلیغ به صورت صحیح
  • علاقه مندی به نتیجه گیری فوری از تبلیغ به وسیله سلبریتی ها
  • غیر همسان بودن سایز شخص معروف و موضوع تبلیغات

تصویر ومپایر

چرا باید به اثرخون آشام توجه کرد؟

تا به حال تبلیغات تلویزیونی یا آگهی مجله ای را دیده اید که توجه شما را به خود جلب کند، اما پس از چندثانیه نتوانید به یاد آورید که برای چه برندی بود؟

این اتفاق بدلیل وجود یک سلبریتی در تبلیغ می باشد چراکه شما بیشتر به سلبریتی توجه می کنید نه آن برند و این یکی از مهم ترین عوامل منحرف شدن شما از برند است.

چه کنیم اثر خون آشامی پیش نیاید؟

با بررسی عوامل زیر میتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید:

  • اعتبار سنجی:بررسی کامل فالوئر های سلبریتی، بررسی شخصیت و شناسایی مخاطبان آن
  • ارتباط:رفتار و ارتباط سلبریتی با مخاطبان
  • طراحی استوری:برای موثر تربودن استوری های تبلیغاتی، بهتر است در محل کار برند فیلم برداری شود و همچنین تعاملی باشد.
  • قیمت:قیمت یک ملاک مهم برای برند محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *