بازاریابی درون گرا و برون گرا+تفاوت آن

outbound-marketing-outbound-marketing

بازاریابی درون گرا و بازاریابی برون گرا دو نوع دیگر از انواع بازاریابی است که با یکدیگر تفاوت های عمده ای دارد.

بازاریابی برون گرا(outbound marketing):

بازاریابی برون گرا و یا همان تبلیغات است.مانند ایمیل مارکتینگ،پیامک های تبلیغاتی و یا بنر های محیطی.

بازاریابی درون گرا(Inbound marketing):

در این بازاریابی از طریق فعالیت هایی در شبکه اجتماعی، بهینه سازی برای موتورهای جستجو و یا اینفوگرافیک مخاطبان را جذب می کنند.

بازاریابی درون گرا اشکال مختلفی دارد مانند

بازاریابی محتوایی، وبلاگها، رویدادها، SEO و شبکه های اجتماعی که مخاطبان را به کسب و کار خود جذب و علاقه مند می کنند.

انواع بازاریابی برون گرا:

تبلیغات ویدئویی: مهم ترین و پر کاربردترین تبلیغات،تبلیغات تلویزیونی است.آگهی های تلویزیونی طیف وسیعی از مخاطبین را پوشش می دهد.

تبلیغات محیطی: تمام تبلیغاتی که در سطح شهر بر روی وسایل نقلیه، بیلبورد ها و تابلوها به نمایش گذاشته می شود.

تبلیغات تصویری/متنی: مانند تبلیغات در مجله و یا روزنامه

تبلیغات ایمیلی/sms: تبلیغات کسب و کار را در قالب ایمیل و یا sms به مخاطبین شرح می دهند.

outBOUND-MARKETING

تفاوت های برون گرا و درون گرا:

  • یکی از تفاوت های عمده در این دو بازاریابی هزینه آن است.
  • در بازاریابی برون گرا علاوه بر هزینه بالای آن،بازدهی نیز بسیار پایین است.

اگر شما هم برای کسب و کار خود هنوز از outbound marketing استفاده می کنید بهتر است مزایای استفاده از بازاریابی درون گرایی را بدانید.

مزایای استفاده از بازاریابی درون گرا:

باتوجه به فعالیت هایی که انجام می دهید مخاطبان به برندتان آگاهی بیشتری پیدا می کنند.

ایجاد اشتراک مطالب در رسانه های اجتماعی و افزایش لینک های ورودی.

برخلاف طرح های بازاریابی سنتی تلاش های بازاریابی درونگرا در طول زمان خود به خود تاثیرات را بر روی تجارت شما نشان خواهند داد.

INBOUND-MARKETING

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ“

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *