چگونه پست خود را وایرال کنیم

امروزه اینستاگرام تنها یک بستر برای آپلود کردن عکس و ویدئو های شخصی نیست و بسیاری از کسب و کار ها در این بستر فعالیت می کنند.

بیش از ۷۰۰ میلیون نفر در هر ماه در اینستاگرام فعالیت می کنند که میتواند کسب و کار های مختلف را در کوتاه ترین به قدرت بالایی برسانند.

برای موفقیت در اینستاگرام باید رازهای ایجاد محتوای ویروسی را درک کنی

بهترین ابزار تجزیه و تحلیل اینستاگرام SocialFox است که به شما کمک می کند پست هایی را که پتانسیل ویروسی شدن دارند را شناسایی کنید.

مخاطبان خود را بشناسید.

شما باید مخاطبان خود را به خوبی بشناسید تا بتوانید یک کمپین بازاریابی طراحی کنید که به طور موثر مشتریان بالقوه را درگیر کند. هنگام تلاش برای ایجاد محتوای ویروسی اینستاگرام، باید بدانید که چه چیزی باعث می شود مخاطب هدف شما تیک بزند.

 

ایجاد یک شخصیت بازاریابی را در نظر بگیرید که به شما کمک می کند تا به سرعت علایق مخاطبان هدف خود را خلاصه کنید. معمولاً خلاصه شخصیت بازاریابی شامل اطلاعات روانشناختی و جمعیتی است. مخصوصاً برای بازاریابان اینستاگرام، اگر پرسونا شامل نوع محتوایی باشد که مخاطبان هدف شما دوست دارند مصرف کنند و سایر حساب‌های اینستاگرام که معمولاً مخاطبان هدف شما دنبال می‌کنند، مفید خواهد بود.

 

با در دست داشتن این اطلاعات، شما و تیمتان برای مقابله با سایر نکات ذکر شده در زیر آمادگی بیشتری خواهید داشت.

۲. مسابقه را بررسی کنید.استراتژی اینستاگرام رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا بدانید هنگام ایجاد محتوای ویروسی چه کارایی دارد و چه کارایی ندارد. در حالی که توسعه صدای برند خود در اینستاگرام مهم است (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد)، دانستن اینکه آیا محتوای به اشتراک گذاشته شده توسط یک رقیب تا به حال ویروسی شده است یا خیر، می تواند مفید باشد. اگر محتوایی پیدا کردید که به خوبی کار کرده است، به قالب محتوا، زمان ارسال و توضیحات اینستاگرام توجه کنید. همچنین باید سعی کنید مشخص کنید که آیا برند مورد نظر با یک اینفلوئنسر یا آژانس اینستاگرام همکاری داشته است یا خیر. شاید بتوانید با یک نهاد مشابه برای ایجاد محتوای ویروسی خود کار کنید. از طرف دیگر، اگر متوجه شوید که رقبا موفقیت محدودی در اینستاگرام داشته اند، یکی از دو مورد را نشان می دهد. یا رقبا به خوبی از مخاطبان هدف استفاده نمی کنند، به این معنی که اگر محتوای عالی ایجاد کنید، اینستاگرام ممکن است یک مزیت حرکت اول را برای گروه شما فراهم کند. یا می تواند به این معنی باشد که مخاطبان هدف شما از اینستاگرام استفاده نمی کنند، در این صورت احتمالاً بهترین کار این است که کانال بازاریابی دیگری را هدف قرار دهید.

۳. یک صدای منحصر به فرد و خلاق پیدا کنید.محتوای ویروسی محتوای منحصر به فردی است. به برخی از نمونه های زیر نگاهی بیندازید، و به سرعت متوجه خواهید شد که محتوای با ضریب ویروسی بالا به نوعی منحصر به فرد است. محتوا تقریباً همیشه از نظر بصری خیره کننده، بحث برانگیز، از نظر احساسی جذاب یا خبرساز است. محتوایی که دیدگاه روشنی دارد، بیشتر از محتوای معمولی، ویروسی می‌شود.  در مثال بالا، تصویر نشنال جئوگرافیک از یک هاسکی در قطب شمال تقریباً ۳۰ درصد بیشتر از میانگین پست آنها (بیش از ۱ میلیون) لایک دریافت کرد. ترکیب یک تصویر خیره کننده و کپی عالی باعث شد این پست در فضای مجازی منتشر شود.  کارتون‌های نیویورکر به طور مداوم نسبت به هر نوع محتوای دیگری که به اشتراک می‌گذارند، تعامل بیشتری دارند. این منطقی است، زیرا این نوع محتوا منحصر به مجله است و معمولاً برداشتی عجیب از فرهنگ عامه یا رویدادهای جاری ارائه می دهد.

 ۴. از تجزیه و تحلیل برای یادگیری ترجیحات پیروان استفاده کنید.به همان اندازه که درک مشتریان بالقوه از طریق شخصیت های بازاریابی مهم است، درک فالوورهای خود بر اساس آنچه داده ها به شما می گویند. سرمایه گذاری در یک پلتفرم تجزیه و تحلیل اینستاگرام مانند SocialFox به شما کمک می کند تا به سرعت درک کنید که چه نوع محتوایی در بین مخاطبان شما عملکرد خوبی دارد. تجزیه و تحلیل اینستاگرام می تواند به شما و تیمتان کمک کند تا مشخص کنید چه نوع محتوایی بیشتر مخاطبان هدف شما را جذب می کند. تجزیه و تحلیل همچنین می تواند برای بهینه سازی زمان بندی پست ها و هشتگ ها استفاده شود.

۵. دنباله ای از طرفداران درگیر بسازید.پل گراهام، بنیانگذار استارتاپ انکوباتور مشهور جهانی Y Combinator، به برایان چسکی، بنیانگذار Airbnb، گفت: «چیزی بسازد که ۱۰۰ نفر به جای ۱ میلیون نفر دوست داشته باشند.” همین توصیه برای بازاریابان اینستاگرام نیز صادق است. بهتر است مخاطبان اینستاگرامی کوچک اما بسیار درگیر داشته باشید تا اینکه مخاطبان زیادی از دنبال کنندگان داشته باشید که عمیقاً به محتوای شما اهمیت نمی دهند. ویروسی بودن زمانی اتفاق می افتد که افرادی که به آنها اهمیت می دهند آنچه را که شما برای گفتن دارید به اشتراک می گذارند. برای دستیابی به آن، ابتدا باید افرادی را پیدا کنید که به برند شما اهمیت می دهند. اگر آنها هنوز وجود ندارند، باید کاری کنید که مردم از طریق موقعیت یابی و آموزش به برند شما اهمیت دهند.

۶. تمرکز بر محتوای عکس را توسعه دهید.در بین برخی از کارشناسان این احساس وجود دارد که ویدیو آینده مصرف محتوای آنلاین است. در حالی که این درست است که محبوبیت ویدیو در سال‌های اخیر افزایش یافته است، AdWeek گزارش داد که محتوای عکس اینستاگرام ۳۶ درصد بیشتر از ویدیو تعامل ایجاد می‌کند. برای برندهایی که علاقه مند به ایجاد یک قطعه محتوای بسیار ویروسی هستند، این احتمال وجود دارد که بهتر باشد بر روی محتوای عکس تمرکز کنید تا ویدیو بر اساس داده ها.

۷. شانس ویروسی بودن را با تبلیغات پولی افزایش دهید.برندها مبلغ فزاینده ای را برای تبلیغات اینستاگرام خرج می کنند. به این دلیل که برندها می دانند که کاربران اینستاگرام بیشتر از سایر پلتفرم ها با محتوای حمایت شده در اینستاگرام درگیر می شوند.

۸. شریک با یک تأثیرگذار در صنعت.Linqia دریافت که ۹۴٪ از بازاریابان که از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند، معتقدند که این بازاریابی موثر است. بازاریابانی که علاقه مند به ایجاد محتوای ویروسی هستند، باید با یک اینفلوئنسر صنعت همکاری کنند تا شانس ایجاد یک محتوای ویروسی را افزایش دهند. لازم به ذکر است که اینفلوئنسرها لزوماً افراد مشهور یا ستاره های رسانه های اجتماعی نیستند. اینفلوئنسرها صرفاً افرادی هستند که در میان جمعیتی خاص مورد احترام قرار می گیرند. به عنوان مثال، جیمی چین به عنوان یک تأثیرگذار در جامعه کوهنوردی در نظر گرفته می شود و به همین دلیل، North Face با چین برای ایجاد محتوای حمایت شده، مانند مثال زیر، همکاری کرده است.

۹. محتوا را به یک رویداد خبری گره بزنید.اگر محتوا به نحوی با یک رویداد خبری مرتبط باشد، ایجاد محتوای ویروسی آسان تر است. این می تواند یک راه اندازی محصول (یک رویداد خبری ایجاد شده توسط برند شما) یا چیزی مرتبط با رویدادهای جاری باشد. در مثال زیر، نایک یک کفش ورزشی جدید را از طریق اینستاگرام معرفی کرد. به لطف ترکیبی از طرفداران اختصاصی، محتوای خوب و یک اطلاعیه خبرساز، این پست در فضای مجازی منتشر شد.

 ۱۰. صبور باشید.ایجاد محتوای ویروسی می تواند چالش برانگیز باشد، و بعید است که در اولین تلاش خود موفق به ایجاد یک پست ویروسی در اینستاگرام شوید. نیاز به آزمون و خطا دارد. هر بار در مورد ترجیحات مخاطبان خود اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد، تا اینکه روزی یک پست اینستاگرامی ایجاد کنید که مانند آتش گسترده شود. نتیجهاینستاگرام پنجمین پلتفرم محبوب رسانه های اجتماعی در جهان است. به دلیل محبوبیت این پلتفرم، برندها و افراد مشهور در اینستاگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی زمان آسان تری برای تولید محتوای ویروسی خواهند داشت. برای ایجاد محتوای ویروسی اینستاگرام، مهم است که مخاطبان خود را بشناسید و روی تجزیه و تحلیل سرمایه گذاری کنید تا ترجیحات آنها را بسنجید. ایجاد محتوایی که مبتنی بر عکس، خبرساز و منحصر به فرد باشد، این احتمال را افزایش می دهد که بتوانید چیزی ایجاد کنید که در اینستاگرام به صورت ویروسی پخش شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *