نیاز مشتریان چیست و چگونه می‌توان آن ها را درک کرد؟

نیاز مشتریان چیست و چگونه می‌توان آن ها را درک کرد؟

هر چقدر هم محصول یا خدمات شما خوب باشد، حقیقت ساده این است که هیچکس آن را نمی‌خرد، اگر آن را نخواهد یا معتقد باشد که به آن نیاز ندارد.

شما برای آن که مشتریان خود را افزایش دهید، لازم است ابتدا نیاز های مشتریانتان را بشناسید.

شناخت و درک نیازهای مشتری در مرکز هر کسب و کار موفقی است. هنگامی که این دانش را دارید، می توانید از آن برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه و موجود استفاده کنید که خرید از شما به نفع آنهاست.

نیازهای مشتری چیست؟

نیازهای مشتری انگیزه ای است که در پس فرآیند تصمیم گیری مشتری قرار دارد. میل مصرف کننده چیزی است که آنها را به انتخاب آن محصول بر کالای دیگر سوق می دهد. کسب و کارها نیازهای مشتریان خود را برای ارائه محصولات بهتر، استراتژی های بازاریابی و خدمات به مشتریان مطالعه می کنند. برخی از انواع رایج نیازهای مشتری عبارتند از:

قیمت: 

محصولی که متناسب با بودجه شخصی آنها باشد.

تجربه:

 یک تجربه لذت بخش در هنگام استفاده از محصول.

تجربه

عملکرد:

 محصولی که دغدغه خاصی را برای مشتری حل می کند.

احساس: 

احساس خاصی که مشتری هنگام استفاده از محصول شما تجربه می‌کند.

شخصی: 

تجربه شخصی که مشتری هنگام تعامل با یک برند دارد.

چگونه نیازهای مشتریان خود را درک کنید؟

درک کامل نیازهای مشتریان شما نیاز به تجزیه و تحلیل دارد.

 شخصیت خریدار را ایجاد کنید:

برای درک نیازهای مشتریان خود، ابتدا باید بدانید که مشتری شما کیست. توصیفی تخیلی از مشتری ایده آل شما بر اساس تحقیقات و پایگاه مشتری فعلی شما است. این نوع افرادی را که کسب و کار شما برای آنها جذاب است، از جمله سن احتمالی، جنسیت، موقعیت مکانی، درآمد و سرگرمی های آنها را توصیف می کند.

به دنبال بازخورد از مشتریان خود باشید:

یکی از بهترین راه‌ها برای درک نیازهای مشتریان، دریافت بازخورد مستقیم از آنهاست. می توانید از مشتریان بپرسید که در مورد محصولات شما چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی را دوست ندارند و دوست دارند چه چیزی تغییر کند. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، مانند ارسال نظرسنجی، برگزاری گروه های متمرکز و پیگیری بحث ها در رسانه های اجتماعی.

هنگام درخواست بازخورد از مشتریان خود، به یاد داشته باشید که طیف وسیعی از سوالات را بپرسید. سعی کنید در مورد نیازهای جسمی و روانی آنها بیشتر بدانید. از آنها بپرسید که محصول چه احساسی در آنها ایجاد کرده است، همراه با تجربه فیزیکی آنها از استفاده از محصول.

همانطور که این بازخورد را جمع آوری می کنید، تمام نتایج را جمع آوری کرده و تغییرات پیشنهادی را اجرا کنید. سپس می توانید به مشتریان خود بازگردید و ببینید آیا تغییرات باعث بهبود تجربه آنها شده است یا خیر. این فرآیند جمع آوری بازخورد، اجرای تغییرات و ارزیابی مجدد نه تنها برای درک نیازهای مشتری بلکه برای استفاده مناسب از اطلاعات دریافتی ضروری است.

به دنبال بازخورد از مشتریان خود باشید

رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید:

رقبای شما نیز در تعیین نیازها و خواسته های مشتریان شما نقش دارند. اگر یکی از رقبای اصلی شما خدمات یا ویژگی جدیدی ارائه دهد، مخاطبان شما در تمام گزینه های خرید خود انتظار چنین چیزی را خواهند داشت. به عنوان مثال، اگر یک شرکت نرم‌افزاری که محصولی مشابه محصول شما ارائه می‌کند، یک دوره آزمایشی رایگان ۳۰ روزه ارائه می‌دهد، ممکن است مخاطبان شما نیز همین انتظار را از شما داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *