روش های بازاریابی مویرگی

بازاریابی مویرگی نوعی بازاریابی است که برای مشتریان، کالا توزیع می‌کند. پایه و اساس تمامی شرکت ها و کمپانی ها، بازاریابی مویرگی است که شامل حمل و نقل، بسته بندی و همچنین ارسال محصول می‌شود.

در ادامه این مقاله به این سوال “بازاریابی مویرگی چیست” می‌پردازیم و انواع آن را توضیح می‌دهیم.

اگر شما هم دارای کسب و کاری هستید و یا می‌خواهید کسب و کار خودتان را شروع کنید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا با کم ترین هزینه بهترین نتیجه را بدست آورید.

برای تبلیغات تلگرام و یا تبلیغات اینستاگرام با ما در تماس باشید. 

 

بازاریابی مویرگی چیست؟

همانطور که گفتیم به توزیع محصولات در بازار، بازاریابی مویرگی می‌گویند و بازاریاب مویرگی فردی است که کالا ها را خریداری می‌کند و از طریق کانال های مختلف به فروش می‌رساند. بازریاب مویرگی، نقش شرکت در بازار محصولات را پر رنگ‌تر کرده و می‌تواند سرعت و راندمان فروش را بالاتر ببرد.

کانال ها و یا همان مسیرهایی که معاملات از آن طریق آنها انجام می‌شود به دو روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم می‌شود.

در روش مستقیم تولید کننده با مشتری به طور مستقیم در ارتباط است اما در روش غیر مستقیم چندین واسطه در مسیر فروش وجود دارد.

 

روش های بازاریابی مویرگی:

بازاریابی مویرگی روش های مختلفی را دارا است که شما باتوجه به محصولی که می‌فروشید نوع آن‌را انتخاب می‌کنید. به طور کلی سه روش وجود دارد؛ این روش‌ها، نحوه‌ی ارسال و توزیع محصولات در بازار را مشخص می‌کنند.

بازاریابی مویرگی گسترده:

هدف از این نوع بازاریابی ورود به بازار های بزرگ تر است.

بازاریابی مویرگی گزینشی:

انتخاب مکان های خاص برای فروش. تولیدکنندگان با استفاده از این روش، قیمت فروش مشخصی را برای مصرف‌کننده‌های خاص تعیین کنند. با این کار تجربه‌ی خرید سفارشی را ایجاد کرده‌اند. بازاریابی گزینشی تعداد فروشگاه‌های ارائه‌ی دهنده محصول در یک منطقه‌ی خاص را محدود می‌کند.

بازاریابی مویرگی انحصاری:

محصولات این دسته جزو محصولات لوکس و برند ها محصوب می‌شود و اینچنین محصولات، در هر فروشگاهی ارائه نمی‌شود.

محصولاتی از برند های مشهور مانند Chanel و یا شرکت‌های ماشین‌سازی‌ مانندFerrari 

 

وظایف بازاریاب مویرگی:

یکی از وظایف بازاریابان پیش‌بینی فرایند فروش است که باید از اتمام محصول جلوگیری کنند. لازمه رسیدن به چنین هدفی، ارتباط سریع و دقیق به تیم فروش و مدیریت است تا در سریع ترین مکان ممکن اطلاعات آنها مبادله شود.

از وظایف دیگر بازاریابان اگر بخواهیم بگوییم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدریت کالای انبارها: شرکت هایی که از بازاریابی مویرگی استفاده می‌کنند باید انبار های منظم و دقیقی داشته باشند.
  • دریافت سفارش: وظیفه بازاریابی دریافت سفارش های محصولات از مشتریان است و سفارش را در شرکت ثبت می‌شود.

معایب بازاریابی مویرگی:

مدیریت و هماهنگی بخش ها بسیار سخت و پیجیده است.

توزیع برخی از کالاها به دلیل کاهش تولید سخ و زمان بر است.

در صورت زمان بندی نامناسب در پخش محصولات، امکان فاسد شدن محصولات وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *