بازاریابی سبز(Green Marketing )چیست؟

بازاریابی سبز

امروزه یکی از مسائل مهم در بین تمامی جوامع مسئله محیط زیست است.

بازاریابی سبز نوعی بازاریابی است که محصولات و خدمات براساس مزایای زیست‌ محیطی آنها تبلیغ می‌شوند.

تاریچه :

تاریخچه آن به اواخر دهه ۸۰ میلادی که کم کم صنایع حس نگرانی درباره محیط زیست پیدا کردند آغاز شد.

بازاریابی سبز چیست؟

بازاریابی محیط زیست و یا اِکومارکتینگ عناوین دیگر بازاریابی سبز است.

این بازاریابی برای محصولات و شرکت هایی است که به محیط زیست توجه زیادی دارند و اقداماتی برای کاهش تولید کربن دی اکسید در سطح کره زمین انجام میدهند.

تمامی شرکت ها در هر زمینه ای که فعالیت داشته باشند میتوانند از اکومارکتینگ استفاده کنند چرا که تولید زباله با تمامی کسب و کار ها همراه است.

در این زمینه چه اقداماتی میتوان انجام داد؟

  • کاهش استفاده از پلاستیک
  • تولید محصولات قابل بازیافت
  • استفاده از مصالح و مواد بازیافتی در تولید

بازاریابی سبز

مهم ترین استراتژی های بازاریابی سبز:

  • گفته های خود را عمل کنند:

امروزه بسیاری از برندها برخلاف شعار حفظ محیط زیست،باز هم با محصولاتشان به محیط زیست آسیب میزنند.پس فقط در حد شعار نباشید به آن عمل کنید!

  •  شفاف سازی:

سعی کنید هیچ پشت پرده ای با مخاطبانتان نداشته باشید و صادقانه با آن ها صحبت کنید.

  • اصول GREEN MARKETING:

مهم ترین نمونه ها برای اصول بازاریابی میتوان به طرح تفکیک زباله،بسته بندی صحیح،و در آخر توجه به میزان تولید آلایندگی های آزاد شده در محیط زیست اشاره کرد.

نکته قابل توجهی که درباره این چنین محصولاتی است،این است که کمی گران تر هستند اما مصرف کنندگان حاضرند تا هزینه و پول بیشتری را بابت این محصولات پرداخت کنند تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

 

برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید

      با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *