انواع جاذبه و تکنیک های تبلیغاتی

تبلیغات

به طور کلی سبک و شیوه آگهی های تبلیغاتی با دو مفهوم قابل بیان است:

  • چگونه جذب شدن مخاطب و روش های اثرگذاری بر روح و روان و دستکاری افکار و…
  • تکنیک ها و چگونگی اجرا

این جاذبه ها به طور کلی به ۳ دسته تقسیم می شوند:

جاذبه منطقی:

مستندسازی بر اساس مزایا و معایب;توصیه افراد متخصص،استناد به عدد و رقم و آمار

جاذبه احساسی:

خنده و طنز،ترس،آرامش،هیجان،ثواب و پاداش

جاذبه نوستالژیک:

یادآور ایام خوش گذشته،اشاره به عکس ها و خاطرات ،زنده کردن کالا های قدیمی،تمرکز بر سالمندان و…

همچنین یکسری از تکنیک هایی که آژانس های تبلیغاتی از آن استفاده می کنند و تاثیر گذار است مانند:

  • برشی از زندگی روزمره(slice of life)
  • سبک زندگی(life style)
  • مستند(documentary)
  • داستانی(story telling)
  • مقایسه ای(comparison)
  • حل مشکل(problem solving)
  • مصاحبه(interview)

نکته ای که در مورد تبلیغات و جذب مخاطب وجود دارد این است که همیشه نیاز مشتری مطرح است و بسته به بازه های زمانی مختلف و محصولات مختلف،تاثیر گذاری مواردی که گفته شد متفاوت باشد پس همیشه قبل از تبلیغات سعی کنید با یک مشاور با تجربه مشورت کنید

 

برای مشاوره در فروش و تبلیغات با کارشناسان ما در ارتباط باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ” 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *