شبکه اجتماعی TikTok

لوگو تیک تاک باگوشی در دست

تاریخچه تیک تاک:

tik tok در سال ۲۰۱۶ توسط شرکت چینی ByteDance راه اندازی شد و در آنجا با نام Douyin شناخته می شود.

ارزش ByteDance تا اواسط سال ۲۰۲۰ به ۱۴۰ میلیارد دلار رسید.

گفته می شود که TikTok به تنهایی حدود ۵۰ میلیارد دلار ارزش دارد.

 

هدف TikTok چیست؟

TikTok یک برنامه رسانه اجتماعی است که در آن ویدیوهای کوتاه ساخته شده توسط کاربران منتشر می‌شود و این ویدئو ها در ژانر های شوخی، شیرین کاری، ترفند، جوک، رقص، و سرگرمی در مدت زمان ۱۵ تا ۶۰ ثانیه هستند.

 

آمار:

  • ۶۹ درصد از کاربران بین ۱۳ تا ۲۴ سال سن دارند.
  • ۶۰ درصد زن هستند.
  • کاربران به طور متوسط ​​۴۶ دقیقه در روز را در آن صرف می کنند.
  • یک چهارم دانلودهای این اپلیکیشن از هند با بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر فعال انجام می شود.
  • استفاده در تایلند در حال افزایش است و از هر هفت نفر یک نفر برنامه را دانلود می کند.
  • حدود ۹۶ میلیون دانلود از ایالات متحده است.

 

ممنوعیت های تیک تاک در کشور های مختلف:

تیک تاک در اواسط سال ۲۰۲۰ در هند ممنوع شد این اقدام در بحبوحه تنش های فزاینده بین دو کشور انجام شد.

یکی دیگر از کشور های دارای ممنوعیت بنگلادش می‌باشد.

همچنین برای مدت کوتاهی در اندونزی به دلیل «محتوای نامناسب و توهین به مقدسات» ممنوع شد.

در فوریه ۲۰۱۹، این شرکت ۵.۷ میلیون دلار به ایالات متحده پرداخت کرد تا اتهامات مربوط به جمع آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کودکان را برطرف کند.

علامت ممنوع بودن بر روی لوگو تیک تاک

تعداد افرادی که این شبکه اجتماعی را نصب کرده اند:

از اکتبر ۲۰۲۰، TikTok از ۲ میلیارد بارگیری تلفن همراه در سراسر جهان عبور کرد.

TikTok بعد از Zoom و Peacock به عنوان سومین برند با رشد سریع ۲۰۲۰ رتبه بندی شد، تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۳۰ میلیون بار در ایالات متحده دانلود شده است، و به ۲ میلیارد بارگیری در سراسر جهان رسیده است(این اعداد شامل کاربران اندروید در چین نمی شوند).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *