تاثیر موسیقی بر برندینگ?

تاثیر-موسیقی-بر--برندینگ-

در مقاله ای که در سال ۱۹۸۹ نوشته شد صحبت استفاده از موسیقی در تبلیغات و برندسازی بود و براین باور بودند که موسیقی می‌تواند اهداف کلی تبلیغاتی را در یک یا چند ظرفیت انجام دهد.

تاثیر موسیقی بر ارزش برند؟

موسیقی از سه طریق برای یک برند ارزش به ارمغان می آورد: هویت، تعامل، ارزش.

به طور خاص، استفاده از موسیقی برای برقراری ارتباط عاطفی با یک برند میتواند بر شناخت برند تاثیرگذار باشد، هیجان و سروصدا را فراتر از محصولات یا خدمات اصلی برند ایجاد می کند و می تواند مصرف کنندگان را توانمند کند.

موسیقی ارزشی را ایجاد می کند که برندها برای پیروزی در جنگ با رقبا به آن نیاز دارند و همچنین به برندها کمک می کند تا ارتباط عاطفی با مخاطبان خود به روشی منحصر به فرد ایجاد کنند، به این ترتیب که مخاطبان گسترده تری را نسبت به سایر اشکال بیان هنری تحت تاثیر قرار می دهد.

انتخاب موسیقی در تبلیغات:

انتخاب موسیقی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است.بازاریابان باید باتوجه به پیام تبلیغات، موسیقی را انتخاب کنند.

همچنین ریتم آهنگ و تبلیغات باید همگام باشند.

تصویر نوت موسیقی

آیا مخاطبان گوش می دهند؟

اگر موسیقی بخش مهمی از تبلیغات شما است، پس با دقت بستر تبلیغاتی خود را انتخاب کنید.مخاطبان در برخی از پلتفرم ها کم تر ویدئو هارا با صدا نگاه می کنند اگرچه زیرنویس ها رایج هستند، اما اگر تبلیغ بدون موسیقی کار نمی کند، باید از این محیط ها اجتناب کنید. طبق تحقیقات انجام شده نشان می دهد ۵۰٪ از تبلیغات فیس بوک حاوی موسیقی است، اما حدود ۸۵٪ از مخاطبان در فیس بوک فیلم هارا بدون صدا نگاه می کنند.

اما موسیقی در سایر پلتفرم های دیجیتال نقش متفاوتی دارد. ماهیت یوتیوب، طبق بررسی ها ۸۰ درصد تبلیغات شامل موسیقی است و این به این معنی است که تبلیغات عموماً با صدا گوش داده می شوند. همچنین TikTok پلتفرمی است که در آن همکاری خلاقانه در آن گنجانده شده است.

2نفر بروی ساختمان درحال صحبت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *