بازاریابی به روش رایحه ای

انسان در حال بو کردن گل

عوامل محیطی مختلفی وجود دارد که شما می توانید به راحتی مخاطب را جذب و به مشتری تبدیل کنید.

عواملی مانند ؛ استفاده از نور جذاب ، تزئینات هنری، دمای محیط، موسیقی ملایم تمامی این عوامل عواطف احساسی شما را هدف می‌گیرد.

تمامی این ویژگی ها را بسیاری از برند ها و حتی کسب و کار های کوچک نیز انجام می دهند.

اما اگر می خواهید متفاوت باشید همان طور که ست گادین در کتاب گاو بنفش می گوید باید متمایز باشید.

و راه های تبلیغاتی متفاوتی را انجام دهید.

بازاریابی متفاوت:

به کار گیری حس بویایی یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که اگر آن را رعایت کنید تاثیر بسیاری در فروشتان خواهد داشت.

شما میتوانید با رایحه ای خاص،کسب و کار خود را در ذهن مشتری تداعی کنید.

تحقیقات نشان میدهد حس بویایی حدود ۷۵ درصد از حواس روزانه ما را تشکیل میدهدو نقش بسزایی در حافظه

واحساسات و واکنش های ما ایفا میکند

رایحه در برند سازی:

یکی از عوامل مهم در ساختن هویت برای یک برند داشتن رایحه مخصوص خود است.

به طور مثال در کازینوهای بزرگ از رایحه ای استفاده می کنند تا مشتری را بیشتر ترغیب به بازی کنند.

شرکت های تبلیغاتی سالیانه حدود ۸۰ میلیون دلار برای بازاریابی رایحه ایی هزینه می کنند.

یکی دیگر از برند هایی که این بازاریابی را انجام می دهد اپل است.

اگر تا به امروز متوجه شده باشید، در محیط تمامی اپل استورهای سراسر جهان یک رایحه خاص منتشر می‌شود.

شرکت Nike معروف‌ترین شرکتی است که از بازاریابی رایحه ای در فروشگاه‌های رسمی خود استفاده می‌کند، 

به این صورت که مشتری هنگام ورود به فروشگاه رایحه خاص آن شرکت را استشمام می‌کند.

‌انواع تبلیغات رایحه ای:

Billboard Smell(رایحه بیلبوردی):  برجسته ترین شکل ممکن است که مشتری پس از ورود به فروشگاه سریعا متوجه می شود.

Thematic Smell(رایحه موضوعی): این نوع رایحه با نوع کسب و کار هماهنگی دارد

The Ambient Smell(رایحه محیطی): نا محسوس است.و بیشتر برای از بین بردن بو های نا مطبوع استفاده می‌شود.

Signature Smell(امضای رایحه): هر کدام از این رایحه ها شما را به یاد برند مخصوصی می اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.