نایکی را بهتر بشناسیم( just do it)

nike logo

برند نایکی،یکی از بزرگ ترین برند ها در آمریکا است که محصولات ورزشی مانند کفش،پوشاک و تجهیزات ورزشی را تولید و در سطح جهان عرضه می کند.

تاریخچه نایکی:

در سال ۱۹۶۴ و با نام اصلی Blue Ribbon Sports متولد شد.

فیل نایت به همراه بیل باورمن کار خود را با فروش کفش‌های یک شرکت ژاپنی آغاز کردند.

آنها در سال اول توانستند ۲۰هزار دلار کسب درآمد داشته باشند

دو سال پس از افتتاح نایکی یعنی در سال۱۹۶۶ اولین فروشگاه در کالیفرنیا افتتاح شد.

میتوان سال ۱۹۷۱ را مهم ترین سال برای این برند دانست چرا که در این سال از برند ژاپنی جدا شد و خط تولید کفش را تحت نام Nike راه‌اندازی کرد.

محصولات برند:

نایکی برای تولید محصولات به کفش اکتفا مکرد و محصولات دیگری مانند کاپشن و سویشرت، گرمکن‌های ورزشی، دمپایی، صندل و اکسسوری‌هایی چون قمقمه را هم به مجموعه تولیدات خود اضافه کرد.

جدیدترین محصول را میتوان بند های اپل واچ دانست که به رنگ های قرمز، مشکی و قهوه‌ای است.

جالب است بدانید این بندهای ساعت، به ‌راحتی با سری جدید کفش‌های مخصوص دویدن نایک ست می‌شوند.

موقعیت جغرافیایی:

اولین فروشگاه خود را در در بولوار ۳۱۰۷ Pico در سانتا مونیکای کالیفرنیا افتتاح کرد.

امروزه درسراسر جهان دارای حدودا ۷۰۰ شعبه می باشد.

لوگو شرکت:

نماد نایک در سال ۱۹۷۱ توسط یک طراح معروف به نام «کارولین دیویدسون» طراحی شد و در سال ۱۹۷۴ در دفتر پروانه‌ها و علامت‌های تجاری ایالت متحده ثبت شد.

یک آرم هوشمندانه که قوس به‌ کار رفته در آن نشان دهنده سرعت، حرکت و جنبش بود.

Logo_nike

تبلیغات نایکی:

تبلیغات این کمپانی به صورت حمایت از تورنمنت‌های مختلف جهانی و یا حمایت مالی از تیم های محبوب ورزشی می باشد.

یکی از امتیازات مثبت دیگری که این برند دارد سرمایه آن است به طوری که ورزشکاران مطرح جهانی مانند راجر فدرر، سرنا ویلیامز، مایکل جردن، لیونل مسی ، کوبی برایانت، ماریا شاراپووا و… برند نایکی را برگزیده و از آن حمایت می‌کنند

افتخارات تجاری:

در سال ۲۰۱۶ طبق رده‌بندی مجله‌ی تجاری فوربز،برند نایکی با ارزش‌ترین نشان تجاری ورزشی در جهان شناخته شد.

ارزش این شرکت ۲۷ میلیارد دلار تخمین زده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *