بازاریابی دهان به دهان چیست؟

بازاریابی-دهان-به-دهان-چیست؟

بازاریابی دهان به دهان نوعی بازاریابی پنهانی است که طبق آمار، ۹۲ درصد از مصرف کنندگان محصولات بر طبق توصیه دوستان و آشنایان خود انتخاب می‌کنند نسبت به تبلیغات دیگر!

این آمار کاملا به ما نشان می‌دهد این نوع بازاریابی بشدت قدرتمند است، پس می‌توان گفت بزرگ ترین دارایی کسب و کار شما مشتریان فعلی شما است.

امروزه، بسیاری از کسب‌وکارها میلیون‌ها دلار را صرف تبلیغات برای مخاطبان جدید می‌کنند، در حالی که کاملاً از پتانسیل اهمیت تبلیغات دهان به دهان غفلت می‌کنند. 

 

تبلیغات دهان به دهان چیست؟

تبلیغات دهان به دهان فرآیند تأثیرگذاری است که با تشویق افراد به بحث درباره محصولاتشان  اتفاق می افتد.

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، مردم عاشق معرفی هستند  و تمایل دارند در هنگام تصمیم گیری خرید به نظرات دوستان خود اعتماد کنند. تبلیغات دهان به دهان اساساً به دنبال راه اندازی یک زنجیره ارجاع نمایی است که باعث ایجاد ترافیک مداوم و فروش برای برند می شود.

 

چرا بازاریابی دهان به دهان مهم است؟

امروزه هر برندی در تلاش است تا در شبکه های اجتماعی قابل مشاهده باشد. با این حال، ترویج ارگانیک مهم تر است. اگر یک برند به مشتریان خود اهمیت دهد و محصولی عالی خلق کند، مصرف کنندگان آن می توانند آن را تبلیغ کنند. آنها به راحتی می توانند تجربیات مثبت خود را به اشتراک بگذارند و خریداران جدیدی وارد کنند.

هر مشتری می تواند به طرق مختلف، بخشی از تبلیغات دهان به دهان شود. می تواند شامل یک باز کردن ویدیوی در استوری اینستاگرام، یک بررسی در یک وب سایت، یک هشتگ یا … باشد. در نتیجه، مردم می توانند این محتوا را ببینند و به تعامل با یک شرکت خاص نیز فکر کنند. به این ترتیب، برندها می‌توانند به مصرف‌کنندگان جدید دسترسی داشته باشند و باعث جذب مشتری شوند. یک محصول خوب و یک تجربه مثبت با یک برند می تواند به جذب مشتریان وفادار بیشتری کمک کند. 

 

مزایای بازاریابی دهان به دهان:

یک برند لزوماً برای جذب مشتریان جدید به تبلیغاتی که باید پول زیادی هزینه کند نیاز ندارد. مصرف کنندگانی که از یک محصول راضی هستند می توانند به راحتی یک شرکت را محبوب کرده و به کسب سود بیشتر کمک کنند. اول از همه، این استراتژی همیشه به هزینه های اضافی نیاز ندارد و به مشتریان جدیدی که به شرکت شما وفادار خواهند بود کمک می کند. ثانیا، توصیه های دوستان و خانواده همیشه باعث علاقه و اعتماد به یک برند خاص می شود. این فرصتی است تا تصویر خود را به عنوان یک برند معتبر، قابل اعتماد و قابل اعتماد بسازید.

شرکت‌هایی که تبلیغات دهان به دهان را اعمال می‌کنند، فروش بالاتر و دسترسی گسترده‌تری به دست می‌آورند. همه این عوامل انگیزه زیادی برای سود بیشتر ایجاد می کند. هرچه افراد بیشتر در مورد برند شما، چه از طریق پست های دوستانشان و چه از طریق توصیه های مستقیم، اطلاعات بیشتری کسب کنند، آگاهی از برند شما و امکان تعامل با برند شما بیشتر خواهد شد.

۳ چیزی که با بازاریابی دهان به دهان در رسانه های اجتماعی تغییر کرد:

برند ها بهتر است تاثیر گذاری سوشال مدیا را در میزان رشد و افزایش برند خود در نظر بگیرند.

3 چیزی که با بازاریابی دهان به دهان در رسانه های اجتماعی تغییر کرد

۱. مردم بیشتر از برندها، به یکدیگر اعتماد دارند.

اکثریت مردم به همتایان خود بیشتر اعتماد می‌کنند و به همین سبب، فیس بوک عملکردی دارد که به کاربران این امکان را می دهد پیشنهادات محصول را ارائه دهند.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر سایر سایت‌های رسانه‌های اجتماعی ابزار WOMM خاصی نداشته باشند، این بدان معنا نیست که کاربران از آنها برای این منظور استفاده نمی‌کنند.

۲. افزایش اینفلوئنسر مارکتینگ:

هزینه های اینفلوئنسر مارکتینگ در سال ۲۰۲۱ تقریباً ۳۴ درصد رشد کرد .

اینفلوئنسر مارکتینگ تنها در حال رشد است و به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا آگاهی برند، افزایش فروش و تبدیل‌ها و دستیابی به مخاطبان جدید را به دست آورند. مخاطبان به اینفلوئنسرها اعتماد بیشتری دارند و می توانند مستقیماً با آن مخاطبان به عنوان سفیر برند شما درگیر شوند.

۳. لایک ها لزوماً به معنای توصیه نیست:

اگر شما هم در شبکه های اجتماعی به دنبال لایک محصولات خود هستید، بهتر است که جایگزین لایک، مخاطبان را به نظر دهی و صحبت درباره علایقشان سوق دهید.

 

نمونه هایی از بازاریابی دهان به دهان:

بسیاری از صاحبان مشاغل آماده اجرای استراتژی های بازاریابی دهان به دهان برای افزایش فروش و ایجاد سر و صدا در اطراف برندهای خود هستند. چندین مثال از شرکت های بزرگ نشان می دهد که چگونه این رویکرد در زندگی واقعی کار می کند.

کوکاکولا و کمپین “یک کوکا” به اشتراک بگذارید:

کوکاکولا که به خاطر نوشیدنی‌های غیرالکلی‌اش شناخته می‌شود، تصمیم گرفت کمپین ویژه‌ای با نام «به اشتراک گذاری یک کوکا» ایجاد کند. این مرحله به این برند اجازه داد تا مشتریان جدیدی را جذب کند و آنها را به خرید نوشیدنی معروف تشویق کند. هدف کوکاکولا این بود که مردم نوشیدنی را با دوستان خود به اشتراک بگذارند تا دسترسی وسیع تری داشته باشند.

نتفلیکس و ارتشی از رهبران افکار:

مخاطبان شما بهترین راه برای تبلیغ نام تجاری شما به صورت ارگانیک هستند. با این حال، شما نمی توانید مصرف کنندگان خود را به یکباره به طرفداران متحیر تبدیل کنید. برای جلب محبت و توجه آنها، باید تمام تلاش خود را برای ایجاد یک محصول خوب و ارائه خدمات و تجربه عالی به مشتریان به کار بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *