محتوا تولید شده توسط کاربران(UGC) چیست؟

تصویر 3 صفحه

UGC چیست؟

محتوا تولید شده توسط کاربران است که در شبکه های اجتماعی و یا کانال های دیگر منتشر می‌شود و میتواند به اشکال مختلفی از جمله تصویر، ویدئو، متن و یا پادکست باشد.

چرا محتوای تولید شده توسط کاربر مهم است؟

امروزه، برندها باید برای دیده شدن بجنگند و همچنین رقابت برای جلب توجه مخاطبان شدید است. در نتیجه، خریداران در مورد برندهایی که با آن‌ها تعامل دارند و از آنها خرید می‌کنند، بهتر عمل می‌کنند.

ایجاد وفاداری به برند:

UGC به مشتریان فرصتی منحصر به فرد می دهد تا به جای تماشاگر بودن، در رشد برند شرکت کنند. این امر به میزان زیادی بر وفاداری و وابستگی به برند تأثیر گذار است.

مزایا ugc:

  • یکی از مزایای آن از نظر هزینه می‌باشد، چرا که UGC یک راه مقرون به صرفه برای افزایش مقیاس کسب و کار و معرفی یک استراتژی بازاریابی جدید است. همچنین نیازی به سرمایه گذاری دلاری برای استخدام یک آژانس خلاق پر زرق و برق برای تولید دارایی های برند یا محتوا برای کمپین های شما نیست.
  • همچنین یکی دیگر از مزیت های آن اعتماد راحت مشتریان به برند است.

با توجه به هجوم خبر های فیک و کلاه برداری های مختلف در چندسال گذشته اعتماد کردن کار دشوار و زمان بری است به همین دلیل برند ها برای جلب اعتماد مشتریان و مخاطبان خود  بسیار تلاش می‌کنند.

زمانی که محصولی از طرف مشتریان پیشنهاد و یا معرفی شود خیلی سریع تر میتوان به آن برند اعتماد کرد.

  • راحت تر میتوان سلیقه مشتریان را متوجه شد.
  • لوگو های فیسبوک،توییتر و لینکدین

آمار:

  • تقریباً ۸۰ درصد از مردم بر این باورند که UGC بر تصمیم آنها برای خرید تأثیر می گذارد.
  • ۹۲ درصد از مردم بیشتر به توصیه یک شخص دیگر در مورد محتوای برند اعتماد می کنند.
  • ۶۳ درصد از مصرف‌کنندگان گفتند که ترجیح می‌دهند از شرکتی خرید کنند که آن را معتبر می‌دانند تا رقیب.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *