بازاریابی پرفورمنس(performance marketing) چیست؟

تصویر بلندگو

performance marketing چیست؟

نوعی از بازاریابی دیجیتال است که در آن برندها فقط زمانی به ارائه دهندگان، خدمات بازاریابی پرداخت می کنند که اهداف تجاری آنها برآورده شود یا اقدامات خاصی مانند کلیک یا فروش انجام شود.

 چه چیزی performance marketing را متمایز می کند؟

  •  به تبلیغ کننده قدرت می دهد، زیرا آنها فقط پس از رسیدن به هدف مبلغ مورد نظر را پرداخت می کنند، به همین دلیل، آنها می توانند مطمئن باشند که بودجه بازاریابی آنها تنها برای کمپین های موفق هزینه می شود.
  • همچنین میزان موفقیت کمپین های بازاریابی پرفورمنس معمولاً بالاتر است چراکه تمامی کمپین ها بسیار هدفمند هستند و بازاریابان با تکیه بر داده ها کمپین های خود را بهینه می کنند.

performance marketing چگونه عمل می کند؟

چهار گروه در ایجاد و اجرای کمپین ها نقش دارند و با یکدیگر همکاری می کنند. خرده فروشان، وابستگان یا ناشران، پلتفرم ها و مدیران.

خرده فروشان به عنوان تبلیغ‌کنندتصویر بلندگوه شناخته می‌شوند، آنها شرکت‌هایی هستند که کالا و خدمات را می‌فروشند و به دنبال تبلیغ پیشنهادات خود برای دستیابی به اهداف خاص، مانند ایجاد فروش، با کمک شرکای وابسته یا “ناشران” هستند. شرکت‌هایی که در صنایعی مانند مد، غذا و نوشیدنی، سلامت و زیبایی، و غیره فعالیت می‌کنند.

آیا Affiliate مارکتینگ مانند بازاریابی پرفورمنس است؟

برخی افراد تصور می‌کنند بازاریابی affiliate و بازاریابی پرفورمنس یکی هستند، اما حقیقت این است که بازاریابی affiliate زیرمجموعه بازاریابی پرفورمنس می‌باشد.

بازاریابی پرفورمنس شامل اینفلوئنسر مارکتینگ، بازاریابی ایمیلی و هر شکل دیگری از بازاریابی است که در آن شریک بازاریابی فروش را برای پرداخت کمیسیون مبادله می کند.

آمار و ارقام درباره بازاریابی پرفورمنس:

طبق نظرسنجی انجام شده گزارش دادند که رسانه های اجتماعی موثرترین کانال برای کمپین های بازاریابی پرفورمنس است. موتورهای جستجو ۴۹%، تبلیغات در بازار تجارت الکترونیک (۳۷%)، مشارکت/حمایت مالی (۳۴%) و تبلیغات نمایشی (۲۷%).بازاریابی عملکرد با سرعتی تصاعدی در حال رشد است و انتظار نمی رود به این زودی ها کند شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *