نقش نماد ها بر تبلیغات

تلفن همراه در دست

نمادها:

در واقع هر کدام از نماد‌ها معنا و فلسفه‌ای متفاوت دارند. نماد‌ها الزاما قرار نیست چیزی را به ما نشان بدهند بلکه این ما هستیم که به نماد‌ها هویت می‌دهیم.

مانند علامت «تیک»که به خودی خود گویای چیزی نیست اما زمانی که شما آن را بر روی محصولات ورزشی و یا لباس ها میبینید بدون شک به یاد برند نایکی می افتید.

در یک تحقیق در سال ۲۰۱۲ نشان داده شده است، صاحب شرکت‌های بزرگ در ایتالیا تمایل زیادی به استفاده از نماد‌های مذهبی برای نام‌های تجاری خود دارند، این موضوع از این جهت می‌تواند حائز اهمیت باشد که این شرکت‌ها در تلاش هستند از توان حداکثری این نماد‌ها به نفع نام تجاری خود استفاده کنند.

نکته دیگری که درباره نماد ها باید به آن اشاره داشته باشیم این است که نماد‌ها هم می‌توانند به‌صورت شکلی و هم محتوایی روی مخاطبان تاثیر بگذارند که این دو وقتی به خوبی ساخته شوند می‌توانند اثر یکدیگر را تقویت کنند.

ریشه نمادها :

ریشه هرنمادی از ارزش ها، هنجارهای فرهنگی، داستان های ملی و… حاصل می شود.

آگهی های تبلیغاتی نمادها را به کمک رسانه های دیداری و شنیداری با مخاطبان خود به اشتراک می گذارند تا مخاطبان تجربیات و تاثیرات ناخودآگاه آن ارزش ها و هنجارها را بیاد آورند.

بکارگیری نمادها در کسب و کار:

متخصصان بازاریابی و کسب و کارهای کوچک اغلب از نمادها برای نشان دادن تجارت یا نام تجاری خود استفاده می کنند تا مطالب تبلیغاتی را برای خواندن و درک آسان تر کنند و مفاهیم عمیق تر را از طریق نوشتن منتقل کنند

نماد ها به چند بخش تقسیم می‌شوند؟

لوگو: بخشی از برندسازی و نمادگرایی لوگو می‌باشد.

رنگ:یکی دیگر از اجزای مهم نمادگرایی است

فونت‌: فونت‌ها و خطوط یکسان نیز بر نحوه شناسایی یک برند توسط افراد تأثیر می‌گذارند، بنابراین هنگام طراحی وب‌سایت‌ها، لوگوها، خبرنامه‌های شرکت و غیره از رنگ‌هایی استفاده کنید که به طور مؤثر احساسات برند شما را منتقل می‌کنند.

ادبیات:ادبیات و اشعار موسیقی یکی از نماد هایی که به صورت نوشتاری برای انتقال پیام ها استفاده می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *