فابر بیرن یکی از مشهورترین نظریه پردازان رنگ به طور گسترده در مورد پیوند بین رنگ ها و حالت عاطفی ما نوشته است.
روانشناسی رنگ در برندسازی:
مفهوم برندسازی مبتنی بر رنگ ها بر این باور است که می تواند واکنش ها و احساسات خاصی را در انسان برانگیزد و
اگر به درستی انتخاب شود، می تواند بر احساس مشتریان در مورد برند شما تأثیر گذار باشند.
تاثیر رنگ ها در برندینگ:
رنگ ها میتوانند بخشی از نام تجاری برند باشند و همچنین این توانایی را دارند که حتی بیشتر از محصولات بر فروش یا عملکرد برند تأثیر بگذارند.
جالب است بدانید تحقیقات نشان می دهد که تا ۸۵٪ از مصرف کنندگان معتقدند رنگ، بزرگترین انگیزه هنگام انتخاب یک محصول خاص است، در حالی که ۹۲٪ ظاهر بصری را به عنوان متقاعد کننده ترین عامل بازاریابی به طور کلی تصدیق می کنند.
رنگ های مختلف به چه معناست؟
قرمز: قرمز نشان دهنده اشتیاق، هیجان و خشم است و همچنین می تواند نشان دهنده اهمیت و توجه نیز باشد.
زرد: رنگ زرد نماد شادی، جوانی و خوش بینی را به همراه دارد، اما می تواند جلب توجه یا مقرون به صرفه به نظر برسد.
سبز: سبز نماد ثبات، رفاه، رشد و ارتباط با طبیعت را تداعی می کند.
بنفش: بنفش میتواند نشاندهنده سلطنت، خلاقیت و تجمل باشد.
مشکی: مشکی حسی قدرتمند، پیچیده، تند، مجلل و مدرن را القا می کند.
- برچسب ها:
- برندسازی
- روان شناسی