بازاریابی مخفی(stealth marketing) چیست؟

برند ها گاهی اوقات از یک تاکتیک بازاریابی مشکوک به نام بازاریابی مخفی استفاده می کنند

بازاریابی مخفی چیست؟

امروزه همه ما به روش های مختلف در بمران تبلیغات قرار میگریم و علاوه بر تبلیغاتی که از تلویزیون، روزنامه، شبکه های اجتماعی، بیلبورد ها و… مشاهده می‌کنید تبلیغات مخفی نیز وجود دارد.

بازاریابی مخفیانه یک تکنیک بازاریابی است که یک محصول را برای مردم بدون اینکه حتی متوجه شوند تبلیغ می کند.

آیا بازاریابی مخفیانه موثر است؟

بسیاری از مردم، بازاریابی مخفیانه را فریبنده و غیراخلاقی می دانند و ممکن است با شرکت هایی که از آن استفاده می کنند واکنش های منفی داشته باشند اما بسیاری از کارشناسان بر این باورند که بازاریابی مخفیانه یک ابزار بازاریابی بسیار موثر است و کسب و کارهای زیادی وجود دارند که مایل به استفاده از این شانس هستند.

چه کسانی از بازاریابی مخفیانه استفاده می کنند؟

شرکت‌های مختلفی می‌توانند از تکنیک‌های بازاریابی مخفیانه برای ایجاد سر و صدای یک محصول استفاده کنند. معمولاً شرکت های بزرگتر که از چندین استراتژی بازاریابی برای یک محصول استفاده کنند استفاده می شود همچنین شرکت‌های کوچک‌تر بدون منابع بازاریابی گسترده می‌توانند به جای استفاده از تبلیغات سنتی، از بازاریابی مخفیانه برای افزایش آگاهی در مورد یک محصول استفاده کنند.

اولین بازاریابی مخفی:

اولین کمپین کارآفرین مد دیموند جان برای خط لباس FUBU بود. جان تقریباً هیچ بودجه عملیاتی و دسترسی به تبلیغات سنتی نداشت، بنابراین از ستارگان هیپ هاپ Run DMC و LL Cool J خواست که در کنسرت ها و در طول حضورشان در MTV لباس FUBU بپوشند.

این به FUBU مخاطبان زیادی داد بدون آنکه جان مجبور باشد برای خرید فضای تبلیغاتی پول خرج کند. این کمپین موفقیت آمیز بود و FUBU به یک برند بزرگ لباس تبدیل شد.

اولین قدم در استفاده از این روش بازاریابی:

در ابتدا با توجه به محصول خود باید جامع هدفتان را مشخص کنید، پس از آن شرکت باید در مورد فیلم ها، برنامه های تلویزیونی و افراد مشهور در آن جمعیت تحقیق کند.

پس از جمع آوری همه اطلاعات، شرکت می تواند بازاریابی مخفیانه خود را آغاز کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *