بازاریابی درون گرا و بازاریابی برون گرا دو نوع دیگر از انواع بازاریابی است که با یکدیگر تفاوت های عمده ای دارد.
بازاریابی برون گرا(outbound marketing):
بازاریابی برون گرا و یا همان تبلیغات است.مانند ایمیل مارکتینگ،پیامک های تبلیغاتی و یا بنر های محیطی.
بازاریابی درون گرا(Inbound marketing):
در این بازاریابی از طریق فعالیت هایی در شبکه اجتماعی، بهینه سازی برای موتورهای جستجو و یا اینفوگرافیک مخاطبان را جذب می کنند.
بازاریابی درون گرا اشکال مختلفی دارد مانند
بازاریابی محتوایی، وبلاگها، رویدادها، SEO و شبکه های اجتماعی که مخاطبان را به کسب و کار خود جذب و علاقه مند می کنند.
انواع بازاریابی برون گرا:
تبلیغات ویدئویی: مهم ترین و پر کاربردترین تبلیغات،تبلیغات تلویزیونی است.آگهی های تلویزیونی طیف وسیعی از مخاطبین را پوشش می دهد.
تبلیغات محیطی: تمام تبلیغاتی که در سطح شهر بر روی وسایل نقلیه، بیلبورد ها و تابلوها به نمایش گذاشته می شود.
تبلیغات تصویری/متنی: مانند تبلیغات در مجله و یا روزنامه
تبلیغات ایمیلی/sms: تبلیغات کسب و کار را در قالب ایمیل و یا sms به مخاطبین شرح می دهند.
تفاوت های برون گرا و درون گرا:
- یکی از تفاوت های عمده در این دو بازاریابی هزینه آن است.
- در بازاریابی برون گرا علاوه بر هزینه بالای آن،بازدهی نیز بسیار پایین است.
اگر شما هم برای کسب و کار خود هنوز از outbound marketing استفاده می کنید بهتر است مزایای استفاده از بازاریابی درون گرایی را بدانید.
مزایای استفاده از بازاریابی درون گرا:
باتوجه به فعالیت هایی که انجام می دهید مخاطبان به برندتان آگاهی بیشتری پیدا می کنند.
ایجاد اشتراک مطالب در رسانه های اجتماعی و افزایش لینک های ورودی.
برخلاف طرح های بازاریابی سنتی تلاش های بازاریابی درونگرا در طول زمان خود به خود تاثیرات را بر روی تجارت شما نشان خواهند داد.
برای مشاوره در فروش و تبلیغات تلگرام و اینستاگرام با کارشناسان ما در ارتباط باشید
با ما تاپ باشید”آژانس دیجیتال مارکتینگ باماتاپ“