هزینه های بازاریابی برای استارتاپ ها میتواند چالش بزرگی محسوب شود. طبق آمار ۴۷ درصد از صاحبان استارت آپ ها به تنهایی بازاریابی را انجام می دهند زیرا بودجه بازاریابی قابل توجهی ندارند.
ما در این مقاله به کسب و کارهای نوپا که بودجه کمی برای این کار اختصاص داده اند، میآموزیم که چطور میتوانند با بودجه کم بازاریابی را انجام دهند.
اگر به بازاریابی و یا مشاوره درباره کسب و کار خود نیاز دارید، میتوانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.
استراتژی بازاریابی کم هزینه چیست؟
استراتژی بازاریابی کم هزینه، روشی است برای تمامی استارت آپ ها که به دلیل بودجه پایین میتوانند از آن استفاده کنند. این استراتژی به آنها اجازه میدهد تا سرمایههای خود را بر سایر حوزههای تجاری مهم متمرکز کنند، در حالی که همچنان بازاریابی خود را ادامه میدهند.
استراتژی های بازاریابی کم هزینه برای یک کسب و کار نوپا:
بسیاری از این استراتژیها را میتوان به صورت ترکیبی انجام داد و به استارتآپها این امکان را میدهد تا با هزینه کم، نتایج بزرگی به دست آورند، که ما در اینجا به چند مورد اشاره میکنیم.
استفاده از سوشال مدیا به عنوان معرفی برند:
سوشال مدیا به شما کمک میکند تا با مخاطبان بیشتری ارتباط برقرار کنید و برند خود را بیشتر در جامعه به اشتراک بگذارید.
استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و … میتواند به راحتی آشنایی مخاطبان با برند شما را افزایش دهد.
برای استفاده بهتر از این بستر میتوانید مسابقاتی ایجاد کنید. به طور مثال هر کسی تصاویری از برند شما در صفحات خود به اشتراک بگذارد شانس بیشتری در برنده شدن مسابقه خواهد داشت.
قرار گرفتن در اخبار:
پوشش خبری یکی دیگر از راههای آسان برای استارتآپها است تا خودشان را به بازار عرضه کنند و نام خود را در آنجا به نمایش بگذارند.
می توانید مستقیماً با وبلاگ نویسان در صنعت خود تماس بگیرید و از آنها بخواهید که درباره شما بنویسند یا مصاحبه ای انجام دهند.
اکثراً دریافت پوشش روابط عمومی برای برند شما رایگان است، اما انتشار این خبر به زمان و پشتکار نیاز دارد. با این حال، اگر به اندازه کافی پیگیر باشید، میتوانید به نتیجه برسید.
ارائه محصولی به صورت رایگان:
هدایا راه دیگری برای بازاریابی استارتاپ شما و ایجاد علاقه به محصول یا خدمات شما است، حتی اگر مستقیماً چیزی از طریق این هدایا نمی فروشید. اگر مردم می خواهند چیزی را از شما برنده شوند، باید استارتاپ شما را با دوستان خود به اشتراک بگذارند.
شرط ارائه محصول در مرحله اول هزینه کم محصولی است که میخواهید ارائه دهید است و شرط بعدی هدایایی ارائه دهید که با کسب و کار شما مرتبط باشد.
ساخت ویدئو جذاب:
ویدیوها راه بسیار خوبی برای تبلیغ برند شما هستند، به خصوص اگر سرگرم کننده یا آموزنده باشد. استفاده از ویدئوها در برنامه بازاریابی به شما کمک می کند تا به مخاطبان جدیدی دست پیدا کنید و به آنها دلیلی برای به اشتراک گذاشتن برند شما با دیگران در رسانه های اجتماعی ارائه دهید.
ویدیوها همچنین به شما این امکان را می دهند که مشتریان بالقوه را در مورد صنعتی که در آن هستید و چرا محصول یا خدمات شما ارزشمند است، آموزش دهید. در عوض، آنها ممکن است به دلیل تماشای این ویدیو، از شرکت شما حمایت کنند.
ایجاد فهرست:
استارتآپهای موفق در فهرستسازی عالی هستند، زیرا به آنها اجازه میدهد تا به صورت رایگان به مشتریان جدید دست یابند. آنها این کار را با جمع آوری ایمیل از هر فردی که از وب سایت آنها بازدید می کند، از طریق فرم انجام می دهند.
آنها همچنین ممکن است از مشتریان فعلی خود بخواهند که یک دوست را معرفی کنند یا یک گواهی ارائه دهند، که راه عالی دیگری برای رشد لیست محسوب میشود. بسیاری از این تکنیکها مستلزم آن هستند که در ازای آن چیزی را به صورت رایگان ارائه دهید، پس اگر به افراد دلیلی برای ثبتنام ارائه دهید، احتمال اینکه آنها این کار را انجام دهند بیشتر میشود.
هنگامی که همه آن ایمیل ها را دارید، می توانید از آنها برای ارسال خبرنامه استفاده کنید و به همه اطلاع دهید که در حال انجام چه کاری هستید. همچنین میتوانید پیشنهادها یا کدهای تخفیفی را برای افراد ارسال کنید که برای افراد موجود در لیست شما انحصاری باشد، به همین دلیل است که استراتژی خوبی برای جذب مشتریان جدید است .