بازاریابی تعاملی چیست؟
بازاریابی تعاملی، یک تاکتیک بازاریابی که شامل واکنش مستقیم به اقدامات، رفتار، ترجیحات، انتظارات یا خواسته های مصرف کننده است و شامل ابتکارات بازاریابی است که با رفتارها و ترجیحات مشتریان ایجاد می شود.
انواع کمپین بازاریابی تعاملی:
۱.برگزاری مسابقه: شرط علاقه مندی مخاطبان به شرکت در مسابقات، راه آسان و سریع برای ورود به مسابقه و همچنین مرتبط بودن مسابقه به علایقشان میباشد.
۲.ارسال ایمیل(ایمیل مارکتینگ): با ارسال ایمیل های آماده زمانی که مشتریان از شما خرید کرده اند و یا درحال بازدید مجدد از وب سایت هستند، میتوانید اطلاعات مفید یا انگیزشی برای فروش به آنها ارائه دهید، با این کار مشتریان احساس ارزشمندی میکنند.
۳.نظرسنجی: یکی از راه هایی که شرکت ها می توانند تجربه خرید مشتری را بهتر کنند استفاده از نظرسنجی میباشد، زیرا که داده ها و اطلاعات ارزشمندی درباره محصول به برندها ارائه می دهند و ثبت بازخورد توسط مشتری در زمان خرید میتواند تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشد.
مزایای استفاده از بازاریابی تعاملی:
استفاده از بازاریابی تعاملی مزایای قابل توجهی به همراه دارد، اما به طور کل باعث افزایش فروش، افزایش رضایت مشتری، کاهش هزینه های بازاریابی و همچنین راه را برای بازاریابی خودکار باز می کند.
ابزار های استفاده شده در بازاریابی تعاملی:
ابزارهایی که بیشتر در هنگام اجرای کمپین های بازاریابی تعاملی، به ویژه در مشاغل کوچک و متوسط استفاده می شوند، پرسشنامه ها و نظرسنجی ها هستند که در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده میشوند.
هدف از بازاریابی تعاملی:
هدف اصلی آن، ترغیب مشتریان بالقوه به تعامل با برند است.
- برچسب ها:
- بازاریابی