بازاریابی تعاملی+انواع آن

تصویر صفحه لپ تاپ

بازاریابی تعاملی چیست؟

بازاریابی تعاملی، یک تاکتیک بازاریابی که شامل واکنش مستقیم به اقدامات، رفتار، ترجیحات، انتظارات یا خواسته های مصرف کننده است و شامل ابتکارات بازاریابی است که با رفتارها و ترجیحات مشتریان ایجاد می شود.

انواع کمپین بازاریابی تعاملی:

۱.برگزاری مسابقه: شرط علاقه مندی مخاطبان به شرکت در مسابقات، راه آسان و سریع برای ورود به مسابقه و همچنین مرتبط بودن مسابقه به علایقشان می‌باشد.

۲.ارسال ایمیل(ایمیل مارکتینگ): با ارسال ایمیل های آماده زمانی که مشتریان از شما خرید کرده اند و یا درحال بازدید مجدد از وب سایت هستند، میتوانید اطلاعات مفید یا انگیزشی برای فروش به آنها ارائه دهید، با این کار مشتریان احساس ارزشمندی می‌کنند.

۳.نظرسنجی: یکی از راه هایی که شرکت ها می توانند تجربه خرید مشتری را بهتر کنند استفاده از نظرسنجی می‌باشد، زیرا که داده ها و اطلاعات ارزشمندی درباره محصول به برندها ارائه می دهند و ثبت بازخورد توسط مشتری در زمان خرید میتواند تجربه خرید را برای مشتریان بهبود بخشد. 

مزایای استفاده از بازاریابی تعاملی:

استفاده از بازاریابی تعاملی مزایای قابل توجهی به همراه دارد، اما به طور کل باعث افزایش فروش، افزایش رضایت مشتری، کاهش هزینه های بازاریابی و همچنین راه را برای بازاریابی خودکار باز می کند.

ابزار های استفاده شده در بازاریابی تعاملی:

ابزارهایی که بیشتر در هنگام اجرای کمپین های بازاریابی تعاملی، به ویژه در مشاغل کوچک و متوسط ​​استفاده می شوند، پرسشنامه ها و نظرسنجی ها هستند که در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده می‌شوند.

هدف از بازاریابی تعاملی:

هدف اصلی آن، ترغیب مشتریان بالقوه به تعامل با برند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *