تعریف استارتاپ:
به شرکت های تازه تاسیس که هدف آنها توسعه محصولات و یا خدمات میباشد، استارتاپ می گویند.
این شرکتها معمولاً فاقد سرمایه کافی برای حرکت به مرحله بعدی کسب و کار هستند.
عواملی که قبل از شروع فعالیت باید بررسی کرد:
موقعیت مکانی:
اغلب یکی از مهم ترین ملاحظات برای استارتاپ ها میباشد تا تصمیم بگیرند مکان کسبو کارشان به چه صورت باشد؛ به صورت آنلاین یا دفتر خانگی و یا در یک فروشگاه انجام شود. مکان بستگی به محصول یا خدمات ارائه شده دارد.
منابع مالی:
تامین مالی تبدیل به دغدغه ای برای بسیاری از افراد که در تلاش برای پیشرفت در فرآیند کسب و کار خود هستند تبدیل شده است.
چگونه میتوان یک شرکت استارتاپی راه اندازی کرد؟
اولین قدم برای راه اندازی یک استارتاپ داشتن یک ایده عالی است.
دومین قدم تحقیقات بازار برای سنجش ایده میباشد.
سومین قدم پس از تحقیقات، ایجاد یک طرح تجاری که ساختار، مأموریت، ارزشها و اهداف شرکت شما را مشخص میکند، میباشد.
چهارمین قدم جمع آوری بودجه و رسیدگی به تمامی کارهای قانونی و اداری است.
آخرین قدم، جذب مشتری، ایجاد پایگاه مشتری و تطبیق با رشد کسب و کار خود میباشد.
مزایای استارتاپ:
کار در استارتاپ شامل فرصت های بیشتر برای یادگیری، افزایش مسئولیت، ساعات کاری منعطف، محیط کاری آرام، افزایش تعامل کارکنان، مزایای خوب در محل کار و نوآوری است.
معایب استارتاپ:
یکی از معایب اولیه استارتاپ، افزایش ریسک است همچنین ساعات طولانی مشخصه استارتاپ میباشد، چراکه همه برای رسیدن به یک هدف کار میکنند.
انواع استارتاپ ها:
چهار نوع استارتاپ وجود دارد که برای انواع مختلف کارآفرینان بر اساس توانایی ها، اهداف و خواسته هایشان مناسب هستند؛
۱.Lifestyle startups: شرکتهایی که حول محور علایق بنیانگذار هستند. این نوع کسب و کار ها به بنیانگذارها اجازه می دهد تا در فعالیت های مورد علاقه خود شرکت کنند.
به عنوان مثال یک موزیسین یک آموزشگاه موسیقی افتتاح می کند تا دروس موسیقی را در آن تدریس کند. این نوع استارتاپ لایف استایل در نظر گرفته می شود.
۲.Small business startups:راه اندازی کسب و کار های کوچک معمولاً بدون در نظر گرفتن مقیاس پذیری ایجاد می شوند.این شرکتهای استارتاپ کوچک از میل به راهاندازی کسبوکاری متولد شدهاند که سرمایه کافی برای ثبات مالی را فراهم میکند، اما لزوماً رشد فوقالعادهای ندارد. نمونه ای از راه اندازی کسب و کار کوچک می تواند یک فروشگاه مواد غذایی کوچک یا رستوران باشد.
۳.Scalable startups: استارتاپ مقیاس پذیر که یک ایده یا مفهوم را می پذیرد و برای رشد سریع کسب و کار و رسیدن به بالاترین سود در سریع ترین زمان ممکن تلاش می کند، این نوع استارتاپ نیازمند تحقیقات کامل برای شناسایی فرصتهای قابل بهرهبرداری بازار است.
۴.Social startups:استارتاپ های اجتماعی برای ایجاد تأثیر مثبت بر دنیای اطراف خود ایجاد میشوند.
به عنوان مثال می توان به موسسات خیریه و سازمان های غیرانتفاعی اشاره کرد که به لطف کمک های مالی بوجود آمده اند.
- برچسب ها:
- برندسازی
سلام و درود
تو ایران جایی هست که با طرح ایده ما بتونیم برای تولید محصول سرمایه جذب کنیم ؟
گاهی این شرکت های استارتاپی میشن بزرگترین کمپانی هایی که فقط از یک ایده کوچیک شروع شدن. عالی بود