حقیقت این است که بازاریابی و برندسازی دو مفهوم کاملا متفاوت هستند. و اگر میخواهید کسبوکارتان موفق شود، باید تفاوتهای بین این دو را درک کنید
اینکه چگونه میتوانید به طور مؤثر از هر کدام، برای ارتقای کسبوکارتان به سطح بعدی استفاده کنید.
بازاریابی:
بازاریابی به عنوان مجموعه ای از ابزارها، فرآیندها و استراتژی هایی که برای تبلیغ فعالانه محصول، خدمات و شرکت خود استفاده می کنید، تعریف می شود. بازاریابی را به عنوان اقداماتی در نظر بگیرید که برای ارتباط با مشتریان خود و وادار کردن آنها به خرید محصولات یا خدمات شما انجام می دهید.
برندسازی:
برندسازی، شیوه بازاریابی برای شکل دادن فعالانه به برند شماست. برندسازی در مورد این است که شما به عنوان یک شرکت چه کسی هستید. این ماموریت، ارزشهای شما و چیزی است که شما را خاص و منحصر به فرد میکند. این عناصر کلیدی برند شما هستند، مانند لوگو، وب سایت و دستورالعمل های سبک برند شما
بازاریابی و برندسازی با یک دیگر هم پوشانی دارند، اما صاحبان مشاغل باید به وضوح برندسازی را در مقابل بازاریابی تشخیص دهند تا آنها را با موفقیت در یک استراتژی دیجیتال فراگیر ادغام کنند.
بازاریابی و برندسازی به یک اندازه مهم هستند، اما تشکیل برند شما به طور طبیعی مقدم بر تبلیغ آن است. شما باید یک هویت برند ایجاد کنید و پیام خود را قبل از انتقال آن از طریق بازاریابی توسعه دهید.
تفاوت های بازاریابی و برندسازی:
- نام تجاری قبل از بازاریابی است.
- بازاریابی برای تبلیغ محصول یا خدمات شما استفاده می شود، برندسازی برای شکل دادن فعالانه به برند شما و شخصیت شما استفاده می شود.
- بازاریابی توجه مشتری را به خود جلب می کند، برندسازی راهی برای حفظ توجه آنهاستبازاریابی باعث فروش می شود، برندسازی باعث شناخت و وفاداری می شود
- استراتژیهای بازاریابی میآیند و میروند، اما برندسازی برای همیشه است
- بازاریابی می تواند راهی عالی برای جلب توجه مشتری باشد، اما برندسازی راهی عالی برای حفظ توجه آنهاست
- بازاریابی باعث فروش می شود، برندسازی باعث شناخت و وفاداری می شود
- بازاریابی فروش را افزایش می دهد، در حالی که برندسازی وفاداری مشتری را ایجاد می کند.
به طور خلاصه، شما نیاز به استراتژی های بازاریابی مناسب دارید تا برند خود را از رقبا متمایز کنید