فرقی نمیکند مدیر یک شرکت بزرگ باشید و یا صاحب کسب و کار کوچکی که تلاش میکند آگاهی را افزایش
دهد، کتاب Contagious(مسری) به شما نشان میدهد که چگونه میتوان محصول یا ایدهتان را پر فروش کنید.
درباره نویسنده:
پروفسور جونا برگر نویسنده بین المللی و یک متخصص مشهور جهان در زمینه تغییر، تأثیر، تبلیغات شفاهی، پردازش زبان طبیعی، رفتار مصرف کننده، و چگونگی ظهور محصولات، ایده ها و رفتارها است.
آثار او اغلب در مکانهایی مانند نیویورک تایمز، وال استریت ژورنال و هاروارد بیزینس ریویو ظاهر میشوند.
کتاب Contagious (مسـری):
همه مردم بر این باورند محصولات و ایده ها به ۳ دلیل به موفقیت میرسند؛کیفیت،قیمت و تبلیغات.
اما تأثیرات اجتماعی و شفاهی ۲۰ تا ۵۰ درصد از تصمیمات خرید را هدایت می کند.
جونا برگر ۶ اصل مهم پیام های مسری را در این کتاب به ما نشان میدهد.
این اصول را می توان برای افزایش شفاهی و نفوذ اجتماعی در هر زمینه ای مورد استفاده قرار داد.
۶ اصل جلب توجه:
۱.ارز اجتماعی:
مردم محصولات یا ایده هایی را به اشتراک می گذارند که آنها را باهوش و یا آگاه نشان می دهد.
۲.محرک ها:
مردم تمایل دارند در مورد هر چیزی که در ذهنشان است صحبت کنند.
وقتی ما بارها و بارها محرک های مشابه را می بینیم، محصول بارها و بارها به ذهن ما باز می گردد.
۳.احساسات:
با تحریک و یا برانگیخته کردن احساسات میتوان میزان انتشار آن پیام را بشدت افزایش داد.
احساساتی مانند خشم،اضطراب،غم و اندوه.
خیلی جالب است، زمانی که در حالتهای برانگیخته هستیم، تمایل داریم بیشتر از چیزی که معمولاً میخواهیم به اشتراک بگذاریم.
۴.عمومی:
ما بیشتر در مورد چیزی که عمومی و قابل مشاهده است بحث و تقلید می کنیم.
به طور مثال بعد از ارائه یک سخنرانی هیچ فردی سوال نمیپرسد چرا که در آنها این احساس ایجاد میشود که تنها کسانی هستند که آن را دریافت نکرده اند.
۵.ارزش عملی:
اگر پیامی شامل اطلاعات مفیدی باشد حتما مخاطبین آن را به اشتراک میگذارند.
۶.داستان ها:
داستان ها راهی سریع و آسان برای افراد است تا اطلاعات زیادی را به روشی واضح، جذاب و متقاعدکننده به دیگران منتقل کنند.
مهم است که داستان با محصول مرتبط باشد، یا محصول باید بخش کلیدی داستان باشد.
- برچسب ها:
- کتاب