در طول سالیان بار ها دیده ایم بسیاری از افراد با داشتن محصولات خوب و با کیفیت باز هم فروش خوبی ندارند، اما چرا؟
اگر شما هم فروش خوبی ندارید و یا تمایل دارید فروش بیشتری داشته باشید حتما تا انتهای این مقاله بخوانید
برای سوالات بیشتر در این باره میتوانید با کارشاناسان ما در ارتباط باشید.
چه اشتباهاتی باعث کاهش فروش میشود؟
اشتباهات بسیاری وجود دارد که اگر آن هارا رعایت کنید به مرور زمان فروشتان رو به افزایش خواهد رفت.
نکاتی که در زیر میگوییم را با دقت بخوانید.
بی تفاوتی:
محصول شما عالی است ویژگیها، قیمت و آیندهای که برای خریدار شما ایجاد میکند کاملاً مناسب است. شما باید در این ذهنیت باقی بمانید که در حال انجام لطفی به خریدار خود هستید که بعداً از او سپاسگزار خواهد بود.
در مورد فروش بیش از حد هیجان زده نشوید چراکه باعث شود فکر کنند “آیا من احمق هستم؟” یا “آیا من تنها هستم؟” ممکن است مخاطره آمیز باشد اما من به شما توصیه می کنم که بی تفاوت بمانند و به خریدار این پیام را بفرستند که اگر آنها وارد عمل نشوند، شخص دیگری وارد عمل خواهد شد.
توضیحات ناکافی درباره محصول:
اصلی ترین مشکل کاربران هنگام خرید آنلاین این است که به طور دقیق نمیدانند محصولی که میخرند دقیقا چه کیفیتی دارد.
بنابر این اگر شما صاحب یک فروشگاه الکترونیکی هستید، باید تمام جزئیات لازم را در صفحات محصول خود ارائه دهید و آنها را به خوبی سازماندهی کنید تا به تجربه کاربری لطمه ای وارد نکنند.
توضیحات ناکافی، بی دقتی و… باعث دور شدن بسیاری از مخاطبان خواهد شد.
به نمایش نگذاشتن نظرات کاربران:
۸۸ درصد از مشتریان به بررسی های آنلاین به اندازه توصیه های شخصی اعتماد دارند.
این بدان معناست که با درج نکردن بخش توصیفات در فروشگاه خود، آن مرحله اضافی را برای فروش از دست میدهید که در صورت وجود نظرات در فروشگاه شما ممکن است به دست آورید. علاوه بر این، نداشتن نقد و بررسی میتواند حتی گاهی اوقات مشکوک به نظر برسد، مخصوصاً در تجارت الکترونیک که نشان میدهد مشکلی در این تجارت وجود دارد.
مخاطب اشتباهی:
به طور معمول اگر از هر کسب و کاری بپرسی مخاطب شما کیست؟ در پاسخ به آن میگویند همه!
همین پاسخ دلیل کافی است که چرا فروشی ندارند.
شناسایی واضح مشتریان بالقوه، هسته اصلی محصول، بازاریابی و به طور کلی برند شماست. در غیر این صورت، ممکن است پاسخ دلخواه را دریافت نکنید زیرا اکثر بازدیدکنندگان سایت شما تبدیل نمی شوند، و حتی ممکن است نظرات منفی دریافت کنید یا متوجه افزایش نرخ لغو اشتراک شوید.
شما میتوانید از داده های مشتریانی که دارید استفاده کنید تا با توجه به نوع محصولاتتان مخاطبان خود را پیدا کنید.
احساس فوریت:
خریداران شما باید بدانند که اگر در حال حاضر خرید نکنند، بعداً مبلغ بیشتری را پرداخت خواهند کرد. قیمتها بالا میرود، نرخ بهره افزایش مییابد، رقبا آن را اتخاذ میکنند یا بعداً اصلاً در دسترس نخواهد بود. مردم با ترس از دست دادن سوق داده می شوند و این ترس بزرگ است.
نتیجه:
اگر به کیفیت محصولات خود مطمئن هستید ولی هنوز هم مشتریان کافی ندارید، پس حتما مشکلی در فروش دارید. قبل از آن که رقبایتان زیاد شود برای پیدا کردن و رفع آن مشکلات تلاش کنید.