معماری برند چیست؟+انواع معماری برند

یکی از بهترین راه های جلوگیری از هرج و مرج و شلوغی در سازمان ها، معماری برند می‌باشد.

معماری برند چیست؟

معماری برند، نقش هر برند به عنوان یک راهنما برای ارتباط متقابل بین برندها می‌باشد.

مزایای معماری برند:

  • افزایش شفافیت در بازار: ایجاد معماری برند به مخاطبان کمک می کند برند شما را آنطور که شما می خواهید درک کنند.
  • افزایش درآمد از طریق فروش متقابل: اگر یک شرکت بتواند تجربه مثبتی با یک برند ارائه دهد، فرصت های زیادی را برای همکاران مرتبط خود در سبد برند ارائه می دهد.
  • افزایش ارزش برند: همه برندهایی که به یک جایگاه خاص خدمت می کنند، در نهایت باعث رشد و ارتقای مثبت شرکت مادر می شوند. در نتیجه شرکت مادر توانایی بیشتری برای ایجاد درآمد جدید، گسترش مشتریان و افزایش ارزش کل سازمان دارد.
  • کاهش آسیب نام تجاری: تهدیدها برای تصویر یک برند لزوماً تأثیر مستقیم و منفی بر تصویر برند شرکت مادر ندارند. بسته به مدل معماری برند، آسیب می تواند مهار شود و در کل سازمان پخش نشود.
  • مدیریت تغییر: باتوجه به تأثیرات عوامل خارجی، همه برندها باید با گذشت زمان سازگار شوند و تغییر کنند. یک سیستم شفاف می تواند به مدیریت فرآیند کمک کند و اطمینان حاصل کند که تغییرات لازم به طور موثر و کارآمد اجرا می شوند.

 انوع مختلف معماری برند:

مدل‌های معماری برند به استراتژی‌ های مختلف اشاره دارد که برندها و پیشنهادات آن‌ها را سازمان‌دهی می‌کند.

در زیر، سه مدل معماری اصلی برند را نام میبریم:

‌Branded House:

رایج ترین نوع معماری است.در این نوع معماری، سازمان، برند اصلی است و برند اصلی شامل چندین برند فرعی می‌باشد که میتوانند با نام یا لوگو اصلی برند همراه با تغییراتی که شامل نام محصول یا شرح خدمات است قرار بگیرند.

مزایای branded house:

برندهای فرعی برند اصلی را تقویت می کنند.

یکپارچگی و وضوح بصری سردرگمی را برای مصرف کنندگان کاهش می دهد.

branded house یک مدل معماری برند بسیار مقرون به صرفه و کارآمد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *