فرا رسانه با ما تاپ

استراتژی محتوا چیست؟

استراتژی محتوا یک رویکرد فراگیر برای ایجاد محتوایی است که اهداف کلیدی کسب و کار را هدایت می کند.

برندهایی که دارای استراتژی محتوای هستند عملکرد بهتری دارند و همچنین بازده بازاریابی بالاتری دارند. 

تفاوت بین استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا چیست؟

 استراتژی محتوا یک فعالیت تجاری سطح بالاتر از بازاریابی محتوا است. استراتژی محتوا نقشه راهی است که بازاریابی محتوای شما را هدایت می کند.

 استراتژی محتوا در ۵ مرحله:

۱.اهداف خود را مشخص کنید:

قبل از هرگونه تولید محتوایی باید هدف خود را مشخص کنید، هرکسب و کاری میتواند هدف خاص خود را داشته باشد.

هدف هایی مانند:

۲.شناسایی مخاطب هدف:

همانطور که کسب و کار شما ممکن است بیش از یک نوع مشتری داشته باشد، استراتژی محتوای شما نیز می تواند بیش از یک نوع کاربر را تامین کند.

استفاده از انواع محتوا و کانال‌ها به شما کمک می‌کند محتوایی را ارائه دهید که برای هر شخص طراحی شده است.

۳.کانال های منتشر کننده:

شما میتوانید محتوای خود را در بستر های مختلفی از جمله وب سایت،شبکه های اجتماعی(اینستاگرام،تلگرام،توییتر و…) منتشر کنید.

به طور مثال اگر مخاطبان شما به ویدئو علاقه مند باشند،پس بهتر است محتوا را در یوتیوب منتشر کنید

۴. مشکلات مخاطبان هدف:

پس از شناسایی مشکلات مخاطبان، هدفِ محصول و یا خدمات شما حل آنهاست.

 راه حل هایی را که ارائه می دهید به شما کمک می کند تا اعتبار خود را نزد مخاطبان هدف افزایش دهید.

۵.منحصر به فرد بودن:

محصولات و یا خدمات شما را احتمالا بسیاری از شرکت های دیگر دارند، پس شما باید ویژگی منحصر به فردی داشته داشته باشید تا محتوا شمارا ترجیح دهند

به طور مثال ویژگی هایی مانند سال تاسیس شرکت و یا برند مطرح بودن که باعث می‌شود از رقبای خود متمایز باشید.

خروج از نسخه موبایل