فرا رسانه با ما تاپ

بازاریابی ضمیر ناخودآگاه

بازاریابی ضمیر ناخودآگاه

طبق تحقیقات جرالد زالتمن، استاد مدرسه بازرگانی هاروارد، تا ۹۵ درصد از تصمیمات خرید ما توسط فرآیندهای ذهنی ناخودآگاه هدایت می شود.

اگر شما دارای کسب و کاری هستید و به فکر رشد بیزینس خود هستید، حتما به بازاریابی ناخودآگاه  توجه کنید.

اما اگر نمی‌دانید برای استفاده از این نوع بازاریابی از کجا باید شروع کنید، کارشناسان ما با استفاده از تجربه ای که در تبلیغات اینستاگرام و تبلیغات تلگرام دارند می‌توانند شمارا راهنمایی کنند.

 

ضمیر ناخودآگاه چیست؟

برای درک بهتر ضمیر ناخودآگاه می توانید به یک کوه یخ فکر کنید. در قسمت بالای کوه، ضمیر خودآگاه است که در خط مقدم قرار دارد و چیزی است که ما هر روز با آن روبرو می شویم.

تصمیماتی که با این ناحیه می‌گیرید مربوط به منطق و اراده شما است مانند حل مسائل ریاضی.

در قسمت پایین تر، قسمت پیش خودآگاه است. این بخش از ذهن، شامل اطلاعاتی است که شما می دانید و به راحتی می توانید به آنها دسترسی پیدا کنید. این می تواند مواردی مانند تولد یک دوست یا چیزی باشد که شما در حال حاضر فعالانه به آن فکر نمی کنید.

اساسی ترین بخش ذهن، ناخودآگاه است. این بخش از ذهن در اعماق قرار دارد و توسط اکثر افراد دیده و توجه نمی شود، به نوعی مانند انتهای یک کوه یخ می‌باشد.

ضمیر ناخودآگاه اطلاعاتی مانند غریزه شما برای بقا و احساسات را در خود نگه می دارد. سپس باعث رفتار ضمیر خودآگاه خواهد شد.

چگونه ضمیر ناخودآگاه بر تصمیمات اثر می‌گذارد؟

طبق تحقیقاتی که انجام شده، مشخص شده است که تصمیم ها قبل از آن که به ضمیر آگاه برسد، در قسمت ناخود آگاه گرفته شده است. این توضیحی است برای آنکه چرا مردم یک چیز را بیان می کنند و سپس کاری متفاوت از آنچه گفته اند را انجام می دهند. وقتی این اتفاق می افتد، به عنوان داشتن یک فکر آگاهانه و رفتار ناخودآگاه شناخته می شود.

 

چگونه می توان از ضمیر ناخودآگاه در بازاریابی استفاده کرد؟ 

بازاریابان می توانند از چنین چیزی تا حدی بهره مند شوند. طبق گفته روان شناسان، یک فرد ممکن است طی یک روز در معرض تصاویر و تبلیغات مختلفی قرار گیرد. زمانی که آن محصول را در فروشگاه مشاهده می‌کند، به شکلی ناخودآگاه برای او آشنا به نظر می رسد، بنابراین ممکن است بیشتر به سمت انتخاب محصول حرکت کند. به زبان ساده، ما پیام های تبلیغاتی را به صورت ناخودآگاه ثبت می کنیم و آشنایی ایجاد می کنیم.

نکات مهم برای بازاریابی ضمیر ناخودآگاه:

انجام تحقیق در مورد خواسته های ناخودآگاه ممکن است دشوار باشد، اما پرسشنامه ها یا مشاهدات همچنان می توانند به شما کمک کنند تا در مورد آنچه ممکن است انگیزه خریدار شما باشد شروع کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، تبلیغات ناخودآگاه با نمایش نام تجاری شما در مکانی برجسته عمل می کند که به طور منظم توسط رهگذران دیده می شود و در نتیجه باعث ایجاد یک آشنایی ناخودآگاه با برند شما می شود. این امر باعث می شود تبلیغات دیجیتال در فضای باز بسیار موثر باشد، زیرا این بیلبوردها و صفحه نمایش ها در مناطق پر رفت و آمد قرار دارند که مردم به طور مرتب آنها را در حین انجام کارهای روزانه خود می بینند.

شما باید سعی کنید و به احساسات مثبت مرتبط با تحقق یک هدف متوسل شوید. به عبارت دیگر، شما باید حس پاداش را افزایش دهید و  درد را کاهش دهید.

 انتخاب کلمات و تصاویر می تواند تا حد زیادی بر احساسات تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، کلمه “تصور” می تواند بیشتر از “فکر” واکنش احساسی ایجاد کند.

خروج از نسخه موبایل