نماد سایت فرا رسانه با ما تاپ

بازاریابی پیامکی(sms marketing) چیست؟

تصویر4فرد

بازاریابی پیامکی چیست؟

بازاریابی پیامکی ارسال کمپین های تبلیغاتی یا پیام های معاملاتی برای اهداف بازاریابی با استفاده از پیام های متنی (SMS) است.

چرا بازاریابی پیامکی موثر است؟

پیامک به چند دلیل یکی از مفیدترین کانال های بازاریابی است:

  1. فراگیر بودن تلفن های همراه: شما میتوانید با قرار دادن لینک در متن، تعامل با تجارت خود را به صورت آنلاین افزایش دهید.
  2. نرخ تعامل بالا: نرخ تعامل اس ام اس در مقایسه با ایمیل نجومی است، به طوری که ۹۰ درصد پیامک ها در عرض ۳ دقیقه پس از دریافت آنها خوانده می شوند. این باعث می‌شود پیامک در ارائه اطلاعات حیاتی با نرخ موفقیت بالا بسیار مفید باشد.
  3. مناسب برای بازارهای نوظهور:sms کانال بسیار بهتری نسبت به استفاده از اینترنت برای برقراری ارتباط اطلاعات می‌باشد.

 

بازاریابی پیامکی چگونه کار می کند؟

در بسیاری از کشورها (از جمله ایالات متحده) اجازه تغییر اطلاعات فرستنده را نمی دهند، این بدان معناست که پیام شما به عنوان یک پیام متنی از هر کد کوتاهی که ارائه دهنده شما استفاده کرده است ظاهر می شود.

به همین دلیل مهم است که نام شرکت خود را در پیام ذکر کنید.

انواع بازاریابی پیامکی:

دو نوع پیام وجود دارد که می توانید با بازاریابی پیامکی ارسال کنید:

کمپین ها: پیام های کمپین، پیام های متنی انبوه هستند. آنها معمولاً برای برقراری ارتباط با تبلیغات یا اطلاعات عمومی استفاده می شوند.

تراکنشی: پیام‌های تراکنشی توسط یک رویداد ایجاد می‌شوند. نمونه ای از این می تواند تأیید سفارش یا اعلان حمل و نقل برای خرید تجارت الکترونیکی باشد. این پیام ها اطلاعات مختلفی را منتقل می کنند.

قوانین و بهترین شیوه ها برای بازاریابی پیامکی چیست؟

قوانین زیادی وجود دارد که باید هنگام برنامه ریزی استراتژی بازاریابی پیامکی خود در نظر بگیرید.

 

طبق آمار:

طبق تحقیقات Juniper Research پیام‌رسانی جهانی تلفن همراه در سال ۲۰۲۰، ۱۰ درصد افزایش یافته و به ۲.۷ تریلیون پیام رسیده است.

خروج از نسخه موبایل