نماد سایت فرا رسانه با ما تاپ

تاریخچه تبلیغات در روزنامه

تصویر روزنامه

از زمان ظهور اولین روزنامه در قرن شانزدهم و هفدهم، تبلیغات روزنامه بخشی از زندگی ما بوده است.

تبلیغات روزنامه ای در ایران:

“آگهی های تجارتی برای اولین بار در ایران توسط روزنامه اطلاعات در دهه اول سال۱۳۰۰(ه.ش) منتشر شد.در این زمان تبلیغات تجاری در کشور چندان شناخته شده نبود.صاحبان فروشگاه ها و کالاها درتنها رسانه مطبوعاتی تبلیغاتی آن زمان یعنی روزنامه اطلاعات،آگهی های ساده خود را چاپ می کردند.گروه های تئاتری و بزم های خانوادگی نوعی آگهی دستی به شکل اعلامیه نیز تهیه میکردند و در خیابان ها به دست مردم می دادند و یا روی دیوارها نصب می کردند.
در آگهی های روزنامه ای به ندرت تصویری دیده می شد،در صورت وجود،تصاویر بسیار ابتدایی و ساده بودند.گرچه میتوان این دوره را که تا سال های بعد از جنگ جهانی دوم ادامه داشت روزنه ای دانست برای شروع،اما فعالیت های تبلیغاتی آن دوره تا تبلیغات بازرگانی به معنای امروزی فاصله بسیاری داشت.منبع:sadafadvertising

تبلیغات در روزنامه های جهان:

در قرن نوزدهم “La Presse” یک روزنامه پاریسی، با تکیه بر تبلیغات قیمت فروش خود را کاهش داد.

در ایالات متحده “Boston News Letter” اولین روزنامه ای بود که شروع به انتشار تبلیغات کرد.

اولین روزنامه ای که دارای بخش ویژه ای برای تبلیغات طبقه بندی شده بود، دفتر کل فیلادلفیا بود که در اواخر جنگ داخلی ایالات متحده در سال ۱۸۶۵ شروع به کار کرد.

انتشار اولین روزنامه در بریتانیا:

اولین روزنامه، Daily Courant بود که از سال ۱۷۰۲ تا ۱۷۳۵ در بریتانیا منتشر شد. از همان ابتدا، همه روزنامه ها آگهی های تجاری داشتند، اما با انتشار روزنامه های روزانه، جریان تبلیغات روزنامه ها به تدریج افزایش یافت.

 در اواسط قرن هفدهم تبلیغات محصولات مختلف به یک روند تبدیل شد.

 

تبلیغات در زمان جنگ جهانی:

در دوران جنگ جهانی آگهی‌ روزنامه‌ها افزایش یافت زیرا مردان شغل خود را ترک کردند تا به جنگ بپیوندند و روزنامه‌ها با آگهی‌”خواسته کمک” پر شدند.

 

نقش ظهور اینترنت در تبلیغات:

در اوایل سال ۲۰۰۰، بسیاری از شرکت ها با استفاده از اینترنت، بازاریابی و تبلیغات آنلاین را آغاز کردند، در حالی که این به عنوان تهدیدی برای تبلیغات روزنامه در سراسر جهان مطرح شد، اما در بسیاری از کشورها هنوز هم تعداد زیادی از مردم به خواندن روزنامه وابسته اند به ویژه نسل کهن سال، طبقه متوسط ​​و جمعیت روستایی.

 

طبق یک رکورد، ۵۱ درصد از کاغذ روزنامه در سال ۱۹۴۳ در ایالات متحده به آگهی های طبقه بندی شده اختصاص یافت.

خروج از نسخه موبایل